וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רע"ם תחרים הצבעות במליאה: "משלמים מחיר בשביל הממשלה אך לא מקבלים חזרה"

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 13:57

ח"כ טאהא הודיע כי חברי הסיעה לא ישתתפו בדיוני הוועדות וההצבעות, בין היתר לאחר שהקואליציה פנתה לראשי הרשימה המשותפת כדי לסייע לה בהצבעות, ובמחאה על עיכוב בקידום אינטרסים של החברה הערבית. ברקע הדברים, עבאס נעדר הבוקר מישיבת ראשי הקואליציה

ח"כ ווליד טאהא (רע"ם) הודיע לקואליציה כי חברי הכנסת של הסיעה לא ישתתפו בדיוני הוועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה. ברקע הדברים, יו"ר המפלגה, ח"כ מנסור עבאס, נעדר הבוקר מישיבת ראשי הקואליציה שהתכנסה לפני ישיבת הממשלה. גורמים בממשלה אומרים כי ההיעדרות נומקה מסיבות אישיות.

זאת, בשל האכזבה במפלגה מהפנייה של הקואליציה לרשימה המשותפת כדי לסייע לה בהצבעות, ומהעיכוב בקידום האינטרסים של החברה הערבית, לטענתם. יש להדגיש כי הקואליציה מונה 61 חברי כנסת, וללא תמיכה של חברי רע"ם, אין לה רוב בהצבעות במליאת הכנסת.

מנסור עבאס, יחד עם וואליד טהא בוועדה המסדרת בכנסת. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
משבר בקואליציה. עבאס וטאהא בכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

במפלגה זועמים על כך שבכירים בקואליציה פנו בשבוע האחרון לראשי הרשימה המשותפת כדי שיספקו להם רשת ביטחון להצבעות בוועדות או במליאה, לאחר הכישלונות בשבוע שעבר. "אנחנו מקדמים את הממשלה יותר משהיא מקדמת אותנו", אמרו גורמים ברע"ם, "אנחנו משלמים מחיר על כל הצעדים שאנחנו עושים למען שלמות הקואליציה, אבל לא מקבלים חזרה". מאז משבר חוק האזרחות במפלגה זועמים על ההתנהלות של הקואליציה, בין היתר סביב פניות אלה.

בנוסף, במפלגה הביעו אי שביעות רצון מכך שאינטרסים של החברה הערבית בנושאי פשיעה, דיור או הכשרת יישובים לא חוקיים עדיין לא קודמו, חודש מאז השבעת הממשלה.

בכירים בקואליציה אומרים כי יש צבר של דברים שברע"ם מתרעמים עליהם: ההצבעה על חוק האזרחות, המגעים עם המשותפת לרשת ביטחון על התקציב, וצווי הריסה בנגב שהם מבקשים לבטל. "הם רוצים קרדיט על מהלכים ותקציבים. אנחנו מבינים את האירוע ומנסים להגיע איתם להבנות ופתרונות בשיחות סגורות", אמרו הבכירים. מזכיר הממשלה שלום שלמה הוא שינהל את השיחות מול בכירי המפלגה בניסיון להגיע להבנות שיאפשרו חזרה לתפקוד תקין של הקואליציה.

ההודעה של ח"כ טאהא מצטרפת לדברים שאמר הבוקר ח"כ מאזן גנאים מהמפלגה ברדיו "מכאן", ולפיהם הוא יפרק את הקואליציה "אם הממשלה תתקוף בעזה". הוא הוסיף כי "אין סיפור אהבה בין מנסור עבאס והממשלה החדשה", וכן ציין כי גם בנט וגם נתניהו "גרועים", כלשונו. גנאים אמר בריאיון כי יש להמתין "כדי לוודא את טיבה של הממשלה החדשה".

גורמים ברשימה המשותפת מתחו היום ביקורת על חברי רע"ם, ותיארו את הצעד שלהם כ"החלטה מביכה" של המפלגה, שלדבריהם "נמצאת במצוקה בגלל הצבעתה בעד חוק האזרחות". לטענתם, "הפרסום כי הם בלחץ בגלל המגעים של המשותפת עם הקואליציה מעורר רחמים. ובכן, שיהיו רגועים כי לא ניכנס לקואליציה. נשאיר להם את המבוכה ונמשיך לשרת את הציבור שלנו בדרכנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully