וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים את הגבול: הלחץ על המבריחים בדרום גדל - ואיתו גם האלימות

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 16:57

116 הברחות של סמים, בשווי מוערך של כ-1.8 מיליארד שקלים, זוהו לאורך שנת 2020. 43 מהם סוכלו, וב-16 נרשמו אירועים אלימים לרבות התנגשות כלי רכב, פריצות מחסומים או ירי לעבר שוטרים מצרים. החדשות הטובות: 2019 הייתה גרועה יותר

נתוני ההברחות בגבול מצרים בשנה החולפת, שהציגו בעוצבת אדום, מצביעים על ירידה משמעותית בהיקף הברחות הסמים באזור - לצד הסלמה דרמטית באלימות המתפתחת במקרים מעין זה.

כך, אם ב-2019 השווי המשוער של הברחת הסמים בגבול מצרים עמדה על כארבעה מיליארד שקלים - הרי שבשנת 2020, במסגרת היערכות חדשה של צה"ל והמשטרה באזור, השווי המוערך הכולל נמוך בכ-56%, ועומד על כ-1.8 מיליארד שקלים.

בסך הכול, בשנה האחרונה נוטרו בדרום 116 הברחות, ו-43 מהן סוכלו. ב-18 מהן נרשמו מקרי אלימות, לרבות התנגשות כלי רכב, פריצות מחסומים או ירי לעבר שוטרים מצרים.

דימוי סיכול ההברחות מגבול מצרים

דובר צה"ל
התמודדות עם תופעת ההברחות בגבול מצרים ומבצע ״מגן ניצנה״
תמונות מדימוי סיכול ההברחה 11 ביולי 2021. דובר צה"ל
גולת הכותרת - מבצע "מגן ניצנה"/דובר צה"ל

בצה"ל אומרים כי הברחות קוקאין בשווי מיליוני שקלים כוללות במקרים רבים גם אלימות, כמו ירי על שוטרים מצרים. בחודשים האחרונים תועדו כמה מקרים כאלה.

בחלק מהמקרים מטפסים המבריחים על הגדר עם סולם, ולעתים הם חותכים את הגדר העבה ומעבירים דרכה את השלל. במקרים מסוימים, המבריחים מפעילים מערך תצפיות, ואף משתמשים בכלי רכב חדשים ויקרים מאוד לנסיעה בשטח, באופן שמעניק להם יתרון בהימלטות מכוחות הביטחון.

התמודדות עם תופעת ההברחות בגבול מצרים ומבצע ״מגן ניצנה״
תמונות מדימוי סיכול ההברחה 11 ביולי 2021. דובר צה"ל
סיכול הברחה בגבול בשבוע שעבר/דובר צה"ל

בחודש מרץ השנה יצאה אל הפועל תכנית "מגן הנגב" - תכנית הגנה צבאית-משטרתית שנועדה להיאבק בהברחות, חדירת גבולות, פריצה לבסיסים צבאיים, גניבות אמל"ח וגידול חממות סמים בשטחי אש. התכנית כללה גיוס ייעודי של מאבטחי מתקנים ייחודיים לנגב, שבמסגרתו הם אמורים לקבל הכשרה לוחמת גבוהה יותר ממאבטחי מתקנים; שיתוף פעולה בין המשטרה וצה"ל באיתור והרס חממות סמים; ותגבור פלוגות שיטור בכל האזור.

כוח צה"ל בגבול מצרים מתרגל מרדף אחרי מבריחי סמים

בווידאו: תרגיל של מרדף אחרי מבריחי סמים בגבול מצרים/צילום: דו"צ

בתוך מגן, אוגדה 80 בפיקודו של תא"ל גור שרייבמן יצאה בשבוע שעבר למבצע "מגן ניצנה", למיגור ההברחות וגידולי הסמים במרחב גבול מצרים. מטרות המבצע, המשותף גם לכוחות מג"ב ומשטרה, מתמקד במטרות דומות באזור צאלים. במסגרת המבצע נעצרו שני חשודים עם כ-60 ק"ג סמים בשני כלי רכב, ויום למחרת הושמדו כמאה חממות ובהם 70 אלף שתילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully