וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה גליק עוכב לחקירה בחשד שניסה להבריח שב"ח לשטח ישראל

שלומי הלר

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 10:11

הח"כ לשעבר עוכב במחסום וואלג'ה הסמוך לירושלים, לאחר שחייל זיהה כי קיימת בעיה עם האישורים של הנוסע הפלסטיני שהיה ברכבו. לדבריו הוא עצמו ביקש מהחייל המוצב לוודא שאישוריו של הפלסטיני תקינים. "שאלנו אותו בדרך אם יש לו אישור שהייה הוא אמר שכן", סיפר גליק

המשטרה עיכבה הערב (שבת) לחקירה את חבר הכנסת לשעבר (הליכוד) יהודה גליק, בחשד שניסה להבריח שוהה בלתי חוקי (שב"ח) לשטח ישראל במחסום וואלג'ה הסמוך לירושלים.

בריאיון ל-103FM בתכניתם של גולן יופכז וענת דוידוב סיפר גליק על המקרה ואמר כי "לקחתי טרמפיסט מיישוב הר גילה שנמצא כעשר דקות מירושלים. במהלך הדרך רעייתי הדס ואני שוחחנו איתו והתברר שהוא פלסטיני אז עשינו מה שמתבקש, הגענו למחסום שהיה אחרי 5 דק' נסיעה השוטר אמר לי סע, פתחתי את החלון קראתי לו ואמרתי לו יש פה בחור פלסטיני תבדוק שיש לו את האישורים הנדרשים".

הוא הוסיף כי "שאלנו אותו בדרך אם יש לו אישורים והוא אמר שכן". כשנשאל מה הסיבה שהעלה טרמפיסט לאוטו ענה "כל מי שמכיר יודע שזה מקובל בשער היישוב הר גילה, יישוב מעורב של דתיים וחילוניים".

יהודה גליק, במהלך הלוויתו של משה ארנס בסביון 8 בינואר 2019. ראובן קסטרו
"תחושה מאוד קשה". גליק/ראובן קסטרו

לאחר שקרא גליק לשוטר שיבדוק את הפלסטיני סיפר: "הוא מתחיל לבדוק אותו, חשבתי שזה ייקח כמה שניות, לוקח לו את התעודה, השוטר מבקש ממני לעמוד בצד עם הרכב וחיכינו. אחרי כמה דקות הוא מבקש את תעודת הזהות שלי, הוא אמר אתה מעוכב בחשד לניסיון להבריח שב"ח. אמרתי לו - אבל אני אמרתי לך שתבדוק אותו. הוא אמר אני לא קובע, יש פה קצין. אחרי כמה דקות מגיע הקצין אמר תתלווה אליי, אתה צריך לנסוע בניידת. אמרתי לו שאשמח לקבל את ת"ז שלי, הוא ענה לי לא".

לדבריו "הוא זיהה אותי, הוא גם העיר כמה הערות והוציא אותי בכוח מהאוטו, אזק אותי באזיקים ואמר אתה עצור על סירוב להלוות לחקירה".

הדס, אשתו של גליק שיתפה בתחושותיה: "תחושה מאוד קשה, הרגשה נוראה, פעלנו כפי שכל בן אדם היה פועל".

ממג"ב נמסר כי "במהלך פעילות שגרתית של לוחמי מג"ב המוצבים במעבר יעל שבעוטף ירושלים, עצרו הלוחמים רכב לבדיקה. בתוך הרכב ישבו נהג ונוסע נוסף בתא הנוסעים האחורי. בבדיקה התגלה כי הנוסע הינו שוהה בלתי חוקי ללא אישורי כניסה לישראל".

"כאשר הודיעו הלוחמים לנהג כי הוא מעוכב הוא החל להתפרע ולסרב לעיכוב. הנהג החשוד נעצר, ויחד עם השוהה הבלתי חוקי הועברו לחקירה במשמר הגבול בסיומה הנהג החשוד שוחרר בערבות כספית והשוהה הבלתי חוקי הועבר למעצר בכלא עופר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully