וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה לנשיא הרצוג: פתרון שתי המדינות - הדרך היחידה להשגת יציבות באזור

עודכן לאחרונה: 10.7.2021 / 22:59

מלך ירדן התקשר לנשיא המדינה כדי לברכו עם כניסתו לתפקיד, בשיחה שתוארה כ"ידידותית וחמה". המלך עוד הביע שביעות רצון מחזרת היחסים המדיניים בין שתי המדינות, והרצוג מצידו הדגיש את חשיבות היחסים בין ישראל וירדן לקידום השלום. השניים סיכמו לשמור על קשר שוטף

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב (שבת) עם מלך ירדן עבדאללה, שהתקשר כדי לברכו עם כניסתו לתפקיד, בשיחה שתוארה כ"ידידותית וחמה". מלשכתו של עבדאללה נמסר כי המלך הדגיש בפני הרצוג את חשיבות השגת השלום על בסיס פתרון שתי המדינות - כדרך היחידה להשגת יציבות וביטחון באזור.

מלך ירדן עוד הביע בשיחה את שביעות רצונו מחזרת היחסים המדיניים בין שתי המדינות למסלולם התקין בתקופה האחרונה. הנשיא מצידו הדגיש את חשיבות היחסים האסטרטגיים בין המדינות לטובת קידום השלום והפיתוח האזורי, והבהיר וכי בכוונתו לסייע לחזק את הקשרים בין המדינות בתחומים אזרחיים שונים בהם הכלכלה והתיירות.

הנשיא והמלך עבדאללה סיכמו לשמור על קשר שוטף, במטרה לפעול יחדיו לקידום שיתוף הפעולה לטובת המדינות והאזור כולו.

נשיא המדינה הנבחר בוז'י הרצוג,2 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הדגיש את חשיבות היחסים האסטרטגיים בין המדינות. הנשיא הרצוג/ראובן קסטרו
המלך עבדאללה בעמאן, ירדן, 6 ביולי 2021. רויטרס
בירך את הרצוג עם כניסתו לתפקיד. המלך עבדאללה/רויטרס

ביום חמישי, בכיר ישראלי לשעבר מסר כי ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר בשבוע שעבר בחשאי בירדן ונפגש עם המלך עבדאללה בארמון בעמאן. היתה זו הפגישה הראשונה בין מלך ירדן לבין ראש ממשלה ישראלי מזה יותר משלוש שנים. לדבריו של הבכיר, הפגישה היתה באווירה חיובית ביותר.

הבכיר הישראלי לשעבר הוסיף כי ראש הממשלה והמלך סיכמו על פתיחת דף חדש ביחסים וחזרה לדיאלוג נורמלי בין הצדדים, זאת אחרי יחסים מתוחים ביותר בשנים האחרונות שהגיעו עד כדי נתק ארוך בין המלך לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

עוד נאמר כי כבר בתחילת הפגישה עדכן בנט את המלך על נכונותו לאשר את העסקה למכירת אספקת מים נוספת מישראל לירדן. בהתאם לכך, שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם עמיתו הירדני, סגן ראש הממשלה ושר החוץ איימן א-ספדי, והשניים סיכמו כי ישראל תמכור לירדן 50 מיליון קוב מים נוספים במהלך 2021.

בלשכת ראש הממשלה ובלשכת מלך ירדן סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully