וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכול ההברחה הגדולה מלבנון: חיזבאללה תכנן להעביר נשק לפיגועים בישראל

עודכן לאחרונה: 10.7.2021 / 20:52

במערכת הביטחון מעריכים כי ארגון הטרור הידק בתקופה האחרונה את הקשר עם ערביי ישראל, במטרה לקדם פיגועים בשטח ישראל וברחבי יהודה ושומרון. זאת, במסגרת העלייה החדה לאחרונה בהברחות נשקים מלבנון, הכוללת יותר מ-100 נשקים שנתפסו בחודש האחרון בלבד

במערכת הביטחון מעריכים כי ניסיון הברחת 44 כלי הנשק היקרים שסוכל אמש (שישי), מהגדולים בשנים האחרונות, בוצע כחלק ממאמצי חיזאללה לקדם פיגועים בשטחי ישראל וברחבי יהודה ושומרון, בהתבסס על החיבור המתפתח בין מטה ארגון הטרור לערביי ישראל. עוד הבהירו כי קיימת מגמת עלייה חדה בהיקף הניסיונות הלבנוניים להברחת אמצעי לחימה לישראל, כשבחודש האחרון בלבד נתפסו יותר ממאה כלי נשק בגבול.

בבתקרית אמש, שני החשודים נצפו מתקרבים לקו הגבול, כשהם מחזיקים בתיקים כבדים שהכילו את כלי הנשק, בפאתי הכפר רג'ר. בבדיקה שבוצעה על ידי מומחים מתברר כי מדובר באקדחי גלוק יקרים מאוד - בשווי 50-40 אלף שקלים לפי הערכות המשטרה - תקניים ומשופרים בהשוואה לאקדחים שיש ליחידות מובחרות בצה"ל. הרווח הכלכלי הוא סיבה נוספת למערכת ההברחות, אליה קשורות מספר רב של משפחות פשע בישראל.

בצה"ל טוענים כי ההערכות מבוססות בין היתר על שווי עסקאות הנשק - ארבעה מיליון בעסקה האחרונה - ואיכות כלי הנשק. שכן, הסבירות היא שמאחורי עסקאות בסדר גודל כזה יכול לעמוד רק ארגון גדול ומסודר כמו חיזבאללה או מדינה כמו איראן. זאת, בניגוד לסוחרי נשק כמו בעבר, שהיו מבריחים נשקים משומשים או מאולתרים כדי להרוויח סכומי כסף נמוכים בהרבה.

בווידאו: 43 אקדחים נתפסו בניסיון הברחה בגבול לבנון/צילום: דוברות המשטרה, דובר צה"ל

במערכת הביטחון עוד אומרים כי בחצי השנה האחרונה יותר משפחות בקרב ערביי ישראל הצטרפו לצירי ההברחות. לפי הערכות, חיזבאללה ינסה להסית ולהפעיל גורמים בקרב ערביי ישראל לביצוע פיגועים בדומה לחמאס, שהנחה ערבים ישראלים לבצע פיגועים לאומניים בעורף ישראל.

בצה"ל אף לא פוסלים את האפשרות שבעתיד ישמש ציר ההברחה הפלילי לצרכי פיגועי חיזבאללה על הגבול. בשנת 2014 הצליח חיזבאללה להחדיר מטעני חבלה רבי עוצמה לנצרת, אך עד היום לא ברור למי הם היו מיועדים ולאיזה מתווה פיגוע היו מיועדים.

חיזבאללה, כך מעריכים גורמים במערכת הביטחון, מעוניין בהקמת תשתית טרור בישראל שבהינתן החלטה תהיה יכולה להוציא אל הפועל פיגועים. מתיחות זו מצטרפת לדריכות גבוהה מאוד בקרב צה"ל ובצד הלבנוני לאפשרות של הידרדרות ביטחונית עד כדי מלחמה. במקביל, בצה"ל הצביעו גם על מרחב הגבול הירדני בו נרשמה עלייה חדה בהיקף הברחות אמצעי הלחימה בחצי השנה האחרונה ולפי הערכות קיים קשר בין המגמה בזירות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully