וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: 52 הרוגים בשריפה במפעל לייצור מיצים בפאתי הבירה

עודכן לאחרונה: 10.7.2021 / 14:37

המשטרה עצרה את בעלי המקום, אחרי שהתגלה כי חלק מהעובדים היו ילדים בני 11. עדיין לא ברור מה גרם לפרוץ האש במפעל בן שש הקומות, וחלק מהפועלים קפצו אל מותם משום שהיציאה הייתה נעולה. בנגלדש חוותה שורת תאונות עבודה קטלניות בשנים האחרונות

לפחות 52 בני אדם נהרגו ועוד 20 נפצעו בשריפה גדולה שבפרצה במפעל לייצור מיצים בבנגלדש - אך אמרו הרשויות במדינה, שחוותה תאונות תעשייתיות קטלניות רבות בשנים האחרונים וידועה בתנאים הגרועים שלהם זוכים הפועלים. המשטרה עצרה היום (שבת) את בעלי המפעל בחשד לרצח, אחרי שהתגלה כי חלק מהעובדים במקום היו ילדים, בהם בני 11.

השריפה פרצה לקראת סוף יום חמישי, בקומת הקרקע של המפעל השוכן בפאתי הבירה דאקה, והאש עדיין השתוללה אתמול בערב במקביל למאמצי הכיבוי להשתלט עליה. הלהבות התפשטו במעלה שש הקומות של המבנה, ופועלים רבים קפצו מהחלונות כדי להימלט מאחר שהיציאה המרכזית של מתחמי העבודה הייתה נעולה.

שריפה במפעל בפאתי דאקה, בנגלדש, 9 ביולי 2021. רויטרס
שריפה במפעל בפאתי דאקה, בנגלדש. אתמול/רויטרס
שריפה במפעל בפאתי דאקה, בנגלדש, 9 ביולי 2021. רויטרס
שריפה במפעל בפאתי דאקה, בנגלדש. אתמול/רויטרס

"שלושה אנשים מתו אחרי שקפצו מהמבנה כדי להימלט מהאש, ואותרו 49 גופות שרופות", אמר נציב הכבאות במחוז נריאנגאני, מוסטיין בילאח, בשיחת טלפון מהזירה. "הכבאים מתקשים להשתלט על האש, מפני שהיו כימיקלים וחומרים דליקים בתוך המבנה". סיבת השריפה טרם ידועה, אך קצין משטרה אמר לעיתונאים במדינה כי שלושה צוותי משטרה פתחו בחקירת נסיבות השריפה ובתום החקירה יינקטו צעדים משפטיים נגד האחראים.

בכל שנה מתרחשים בבנגלדש עשרות אסונות דומים, משום שתקני האש ויציבות המבנים במדינה לא עומדים בסטנדרט בטיחות גבוה. בשנת 2016 יותר ממאה בני אדם חלו בעיר צ'יטגונג, השנייה בגודלה במדינה, עקב שאיפת גז שדלף ממפעל כימי.

תאונות העבר פגעו משמעותית בתחום הטקסטיל בבנגלדש, כיוון שבענף זה מועסקים מיליוני עובדים והוא העיקרי ותורם כי הרבה לכלכלת בנגלדש. משרד התעשייה במדינה הבטיח כי יכוננו תקני בטיחות טובים יותר לאחר אסןון קריסת בניין מפעל הבגדים בשנת 2013, בו נהרגו יותר מ -1,000 עובדים ונפצעו מאות בני אדם. עם זאת, בניינים עדיין קורסים במדינה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שריפה במפעל בפאתי דאקה, בנגלדש, 9 ביולי 2021. רויטרס
שריפה במפעל בפאתי דאקה, בנגלדש. אתמול/רויטרס

"אנו דורשים משפט מהיר וענישה של האחראים לאירוע הרצח הטרגי הזה באמצעות חקירה הוגנת", נמסר מטעם הקרן לסיוע משפטי להרוגים ופצועים. עוד ביקשו פיצוי כספי לעובדים שנפגעו ובדיקה דחופה של דיווחים כי חלק מדלתות החירום היו נעולות.

המפעל נמצא בבעלות שתי חברות, וגורמים בשתיהן לא השיבו לשיחות טלפון ודואר אלקטרוני שנשלח אליהם בנוגע לאירוע המצער. שטח כל קומה בבניין הוא כ-3,250 מ"ר, וניתן היה להימלט ממנה רק באמצעות שני גרמי מדרגות שהאש התפשטה לתוכם. חלק מעובדי המפעל ניסו להימלט לגג, אך לא הצליחו כיוון שדלת הגג הייתה נעולה. עשרות מבני המשפחה הפגינו מחוץ למפעל וקראו לחקור את המחדל. "אין צדק! איפה הבן שלי?", זעק אחד האבות.

  • עוד באותו נושא:
  • בנגלדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully