וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשמע מפחיד: כך קופים היו נשמעים אילו יכלו לדבר

22.7.2021 / 23:15

מחקרים שונים דנו בשאלה מה גורם לכך שקופים לא יכולים לדבר, אז צוות חוקרים ניסה לייצר באמצעות הדמיה את הקול של הקופים והתוצאה גרמה לאנשים לא לישון בלילה: "לא יכולתם לבחור במשפט פחות מפחיד שהם יאמרו?"

ככה היו נשמעים קופים אילו יכלו לדבר והציעו לכם נישואים/advances.sciencemag.org

סירטון טיקטוק שמדגיםן כיצד קופים היו נשמעים אם הם יכלו לדבר כמו בני אדם יצא הרבה יותר מפחיד ממה שציפינו. ג'וליה רייבי, מדענית מומחית לחקר המוח, שמפרסת טיקטוק סרטונים תחת השם @juliaraveyscience שיתפה סירטון בו סיפרה כיצד הקופים היו נשמעים באמת, ביחד עם הסבר. "האם אי פעם תהיתם כיצד הקופים היו נשמעים אם יכלו לדבר? זה קצת מטריד", הודתה רייבי בסירטון.

היא הסבירה שקיים דימיון רב בין המוח של הקופים לזה של בני אדם, אך זמן רב חוקרים האמינו שקופים לא יכולים לדבר בגלל שמיתרי הקול שלהם לא מורכבים כמו שלנו ולכן לא יכולים ליצור קולות כמו בני אדם. הכל השתנה במחקר מ-2016 תחת הכותרת "מיתרי הקול של הקופים מוכנים לדיבור", שחקר את יכולות הדיבור של הקופים.

ככה היו נשמעים קופים לו יכלו לדבר

@juliaraveyscience

That would massively change a David Attenborough documentary ? #science #brain #animals #foryou #learnontiktok

♬ Monkeys Spinning Monkeys - Kevin MacLeod

"מיתרי הקול של הקופים יכולים ליצור קולות דומים לכל עיצורי הדיבור של בני האדם, יש להם את היכולת לעשות זאת", אמרה רייבי. אבל למעשה, הקשר בין המוח למיתרי הקול הוא הגורם לכך שהם לא יכולים לייצר את הקולות הללו.

עוד בוואלה!

מחקר: קופים שמדברים ב"שפה גבוהה" מושכים אליהם יותר נקבות

לכתבה המלאה

החוקרים מאוניברסטית פרינסטון החליטו לייצר הדמיה ממוחשבת של מיתרי הקול של קופי מקוק וביקשו מהמערכת שהם יאמרו: "התינשאי לי?". התוצאה נשמעת כמו לקוחה מסרט אימה.

הצופים הודו שהקול עורר בהם חרדה וחלקם אף טענו שהיה להם קשה לישון לאחר ששמעו את ההקלטה. "לא יכולתם לבחור במשפט יותר מטריד?", כתב אחד ושני הוסיף: "שד קוף? לא תודה". שלישי ציין ש"אני לא הולך לישון שוב", ורביעי תהה: "יכול להיות שמי שביקש מהמערכת להגיד דווקא את המשפט הזה היה בעצם חוקר שהציע נישואין?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully