וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליטא: מסיבת עיתונאים של הנשיא ור"מ ספרד נקטעה בשל הזנקת מטוסי קרב

8.7.2021 / 15:30

המנהיגים נאלצו לפנות דרך לטייסים ספרדים שהוזנקו בעקבות טיסה לא מזוהה של מטוס קרב רוסי. המטוסים הוצבו במדינה הבלטית כחלק מכוח שיטור אווירי של נאט"ו מול ההתגרויות של מוסקבה. כעבור זמן קצר, חודשה מסיבת העיתונאים

בווידאו: המטוס של פוטין הורס מסיבת עיתונאים של נשיא ליטא ורה"מ ספרד/צילום: רויטרס

מסיבת עיתונאים של נשיא ליטא וראש ממשלת ספרד בבסיס אווירי בליטא נקטעה היום (חמישי) אחרי שמטוסי קרב ספרדיים הוזנקו ליירוט מטוס קרב רוסי שהתקרב למרחב האווירי במדינה. השידור החי מבסיס חיל האוויר בסיאוליאי הופרע כעבור שלוש דקות, כשמטוסים נראו אצים לעבר המטוס מאחורי נשיא ליטא. הדוכנים שלו ושל ראש ממשלת ספרד הוזזו והתקשורת התפזרה על מנת לאפשר את ההמראה.

דובר המטות המשולבים של צבא ליטא אמר כי המטוסים הספרדיים, המבוססים במדינה כחלק מכוח נאט"ו להגנה על המרחב האווירי של המדינות הבלטיות, הוזנקו אחרי שמטוס קרב המריא ממחוז קליניניגרד מבלי שמילא את תכנית הטיסה שלו.

אחרי ההמראה, מסיבת העיתונאים התחדשה. סנ'צס הודה לטייסים על "העבודה הקשה שהם עושים כדי להגן על שלמותה הטריטוריאלית של ליטא כפי שזה עתה ראינו". דובר הנשיאות הליטאית אמר כי לא נשקפה סכנה לאף אחד משני המנהיגים.

בנוסף לשבעה מטוסי קרב ספרדיים מדגם "יורופייטר" בבסיס מוצבים מאז 30 באפריל ארבעה מטוסי קרב איטלקיים מדגם F-35.

המטוס של פוטין הורס את מסיבת העיתונאים של נשיא ליטא ורה"מ ספרד
8.7.21. רויטרס
המטוס של פוטין הורס את מסיבת העיתונאים של נשיא ליטא ורה"מ ספרד 8.7.21/רויטרס

משימת השיטור האווירי באזור הבלטי, שבמסגרתה הוצבו ארבעה מטוסי קרב איטלקיים מדגם F-35 באסטוניה, יצאה לדרך בשל הפעילות האווירית הרוסית מעל המים הבינלאומיים בים הבלטי, בין רוסיה לבין המובלעת שלה בקלינינגרד. לעתים קרובות, מטוסי הקרב הרוסיים ממריאים ללא עדכון על תכנית הטיסה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully