וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסית לאלימות: כתב אישום הוגש נגד אימאם העיר לוד

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 12:08

הפרקליטות הגישה לבית המשפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד השייח יוסף אלבאז, בגין הסתה לאלימות ואיומים. על פי ההאשמות, הוא פרסם פוסט בפייסבוק עם הפנייה לסרטון הקורא לכאורה לפגוע בשוטרים. כמו כן, הוא מואשם שאיים על סגן ראש העיר בפייסבוק

כתב אישום נגד אימאם העיר לוד, השייח יוסף אלבאז, הוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום בראשון לציון בגין הסתה לאלימות ואיומים. על פי כתב האישום אלבאז פרסם פוסט בפייסבוק עם הפנייה לסרטון הקורא לכאורה לפגוע בשוטרים. כמו כן, הוא מואשם כי איים בחשבונו על סגן ראש העיר לוד יוסי הרוש.

בפוסט שפורסם נראה צילום מסרט קולנוע שבמהלכו מוצג רצח של שני שוטרים, וצורף הכיתוב: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק...". לאחר מעצרו נחקר אלבאז במשרדי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433, ובהמשך הובא לדיון בבית המשפט בדבר הארכת מעצרו.

אלבאז נאשם כי פרסם פוסט ובו איום כלפי הרוש וגורמים נוספים, על רקע הקמת שביל גישה בסמוך לבית ספר בעיר לוד. בפוסט כתב, בין היתר: "מציע לכם לבלום את הבריונים שלכם, כי התגרותכם תחזיר אותנו לחודש אחורה (בהתייחס לגל ההתפרעויות שבתרחש במהלך מבצע "שומר חומות"), ואתם תשלמו את המחיר על פעולות אלו. ולגבי המלחמה שאתה מאיים עלינו יוסי הרוש... מבטיחים לך אנחנו, נהיה מספיק אחראיים לגרום לך שתבין שנוותר על נשמתנו בזול במטרה לחנך אותך ולהפסקת בריונותך".

השייח' יוסף אלבאז, אימאם לוד. פאנט
צפוי להיות מואשם בהסתה לאלימות. אלבאז/פאנט

שמו של אלבאז, האימאם הגדול בלוד, עלה לאחרונה לסדר היום במהלך ההתפרעויות בערים המעורבות שבמסגרתן אירעו מקרי אלימות רבים בעיר. לאלבאז נרשמו התבטאויות שנויות במחלוקת וכמה מהן אף נאמרו במהלך ריאיון ב-103FM.

אלבאז טען כי האחריות להתפרעויות לא מוטלת על הערבים המתפרעים. "הערבים לא עשו כלום, זה תוצאה ישירה של האטימות והטמטום של הממסד כולו, בנוסף למשטרה ולנמצאים בשטח. פשוט מאוד", הוא תקף. כשנשאל לגבי המוחים הערבים ש"מרביצים ליהודים" ו"שורפים בתי כנסת", השייח השיב כי "לא צריכים לבדוק רק את התוצאה הסופית, צריך לבדוק מאיפה זה התחיל".

בווידאו: כתב אישום נגד אימאם העיר לוד/צילום: יותם רונן

אירועי האלימות פרצו בתחילת מאי כשערבים, חלקם תושבי העיר, החלו להפר את הסדר. אירועי האלימות כללו יידויי אבנים, ירי כלפי יהודים, השחתת בתי כנסת, הצתת המכינה הקדם-צבאית מעוז בעיר, הצתת מוסדות ציבור והצתת בתי יהודים.

בעקבות המקרים כוחות משטרה רבים נקראו לעיר לתגבור הכוחות המקומיים בניסיון למנוע את ההתפרעויות ותגובות מצד יהודים. ביום הראשון של המהומות ירה יהודי לעבר קבוצת ערבים ישראלים שהתפרעו, וכתוצאה מהירי נהרג אחד הצעירים. באותו יום נפצע יהודי בראשו מפגיעת אבנים שהושלכו לעברו על ידי מתפרעים ומת מפצעיו שבוע לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully