וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה - אישה חרדית נבחרה למנהל קהילתי בירושלים: "שמחה על ההזדמנות"

עודכן לאחרונה: 10.7.2021 / 9:16

אסתר אלקין בת ה-32, רו"ח ואם לארבעה ילדים, נבחרה לנציגת שכונת "קריית היובל" בארגון שמספק שירותים שכונתיים בתחומי החינוך, התרבות, התחבורה והתכנון בבירה. היא אף זכתה לתמיכת הרבנים בשכונה שידעה לא אחת חיכוכים בין הקהילה החרדית לחילונית. "אני בעד לדאוג לכולם"

בירושלים נרשם שלשום (שלישי) ניצחון קטן אך משמעותי עבור הנשים החרדיות. בעוד שהמפלגות החרדיות מסרבות להציב נשים ברשימתן לבחירות לכנסת, בבחירות למנהלים הקהילתיים נבחרה אישה חרדית, אסתר אלקין בת ה-32, לתפקיד נציגת מינהל קהילתי יובלים.

ההישג של אלקין, רואת חשבון ואם לארבעה ילדים, מרשים במיוחד - היא נבחרה כנציגת שכונת קריית יובל, שכונה שהפכה לסמל של מאבקים בין חילונים לחרדים בבירה, וזכתה לתמיכת הרבנים במועמדות שלה. "אני בעד לדאוג לכולם, לכולם מגיע לקבל שירות מהעירייה ולאף אחד לא מגיע יותר מתושב אחר" סיפרה אלקין והוסיפה כי "אני שמחה על ההזדמנות לתרום לקהילה".

המנהלים הקהילתיים הם מעין תאגיד עירוני שכונתי שמספק שירותים שכונתיים בתחומי התרבות, החינוך, קהילה, תחבורה ותכנון. בירושלים קיימים 31 מינהלים כאלה, והם משמשים כגוף המקשר בין השכונה לעירייה. בראש המנהל הקהילתי עומדת הנהלה ציבורית המורכבת מנציגים שנבחרים בבחירות דמוקרטיות, מעין מועצת עיר קטנה המייצגת את השכונה.

אסתר אלקין. באדיבות המצולמים
אסתר אלקין/באדיבות המצולמים

שכונת קריית יובל הייתה בעבר בעלת אופי חילוני מובהק. בשני העשורים האחרונים היא עברה ועודנה עוברת שינוי דמוגרפי, בשל הקהילה החרדית ההולכת וגדלה. בין התושבים החילונים והחרדים נתגלעו חיכוכים סביב הצבת עמודי עירוב שבת בלב השכונה, הפעלת פאב קהילתי בשבת והקמת בתי ספר חרדיים בתוך השכונה. למינהל הקהילתי הייתה השפעה גדולה על האופן בו יש לפעול בסוגיות הללו.

הבחירות שנערכו ביום שלישי האחרון זכו לשיעור הצבעה גבוה יחסית: 25% מתושבי השכונה יצאו אל המרכז ומימשו את זכות ההצבעה. אלקין, תושבת שכונת קריית יובל בעשור האחרון, נבחרה כאחת משמונת הנציגים של המינהל. "התמיכה היא לא רק מחרדים, אלא גם מתושבים חילונים שחיזקו אותי" אמרה אלקין בשמחה והוסיפה כי "יש כאן חיים זה לצד זה בצורה יפה ומכובדת. אנחנו מתגוררים בשכונה שדורשת הרבה השקעה. תקופה ארוכה לא היה כאן מענה והתושבים הרגישו שלא מקשיבים להם. אשמח ללמוד את השטח כדי למפות את הצרכים".

בשבוע האחרון התרגשה המדינה לראות את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כורע ברך בהוקרה לרבקה רביץ, ראש הסגל של הנשיא היוצא רובי ריבלין. בריאיון בנוגע לכך הביעה רביץ רצון להתמודד יום אחד לכנסת - ומיד עוררה סערה במגזר החרדי. בריאיון נוסף מיהרה רביץ להבהיר כי היא לא תעשה זאת בניגוד לעמדת מועצת גדולי התורה.

אלקין אומנם התמודדה לתפקיד התנדבותי, אך מדובר בתפקיד ציבורי הטומן בחובו השפעה עירונית - והיא זכתה לתמיכה של הרבנים. "נתאגד כולנו ונצביע לגברת אסתר אלקין בלבד" נכתב בעלון פרסום ותמיכה שהופץ בין התושבים החרדים ונשא את הכיתוב "עתיד הרחוב בידיך".

האם אלקין חולמת להיות חברת כנסת יום אחד? "השאיפה שלי בהתמודדות היתה נטו עבור תרומה לקהילה, אני לא רואה את זה כתחנת מעבר לפוליטיקה גבוהה", השיבה אלקין בביטחון. "אבל בואי, אנחנו לא יודעים לאן החיים לוקחים אותנו", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully