וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר הבא של ניו יורק: קצין משטרה לשעבר שהבטיח להילחם בפשע

אריק אדמס, מהאגף המתון במפגלה הדמוקרטית, ניצח בפריימריז צמודים שכללו תקלות בספירת הקולות. הוא הבטיח לאזן בין הצורך ברפורמה במשטרה לבין המאבק באלימות המשתוללת "הקורעת את הקהילות שלנו". הוא צפוי לגבור ללא בעיות על יריבו הרפובליקני בנובמבר

המועמד בפריימריז הדמוקרטיים אריק אדמס במסיבת עיתונאים בברוקלין, ניו יורק, 24 ביוני 2021. רויטרס
זוכה לתמיכת הקהילה היהודית. אדמס באירוע בחירות בחודש שעבר/רויטרס

קצין המשטרה לשעבר אריק אדמס ניצח בפריימריז הדמוקרטיים במרוץ לראשות עיריית ניו יורק, על רקע הזינוק בשיעור הפשיעה בעיר - כך עלה הלילה (רביעי) מספירת רוב הקולות בבחירות שהתקיימו לפני שבועיים. התוצאות סבלו מעיכובים בשל השיטה החדשה שהונהגה השנה, ובה המצביעים דירגו את המועמדים המועדפים עליהם.

לפי סוכנות הידיעות אי-פי, שהכריזה על הכרעה במרוץ, הוא ניצח בפער קטן של כ-1% - כ-8,000 קולות - את נציבת התברואה לשעבר בעיר קת'רין גרסיה, שהייתה האישה הראשונה בתפקיד אילו ניצחה. מיה ווילי, עורכת דין לזכויות אדם ולשעבר פרשנית ברשת MSNBC, הגיעה למקום השלישי מתוך יותר מ-12 מועמדים שהשתתפו במרוץ המגוון. בשבוע שעבר ועדת הבחירות, שספגה האשמות על ניהול כושל במשך שנים, פרסמה והסירה את הספירה הראשונית של הקולות אחרי שבטעות כללה בהם פתקי ניסוי.

"אנחנו חייבים להתמקד בלנצח בנובמבר כדי שנוכל לקיים את הבטחותינו לאלו שמתקשים בעיר הנהדרת הזו, אלו שלא מקבלים שירותים ראויים ואלו שמחויבים לעתיד בטוח, הוגן ובר-השגה עבור כל תושבי ניו יורק", מסר אדמס בהצהרה שבה הודה שלא כל הקולות נספרו.

גרסיה לא הגיבה על התוצאות, והקמפיין שלה אמר כי היא תכנס מסיבת עיתונאים בהמשך היום. ווילי מתחה ביקורת על ועדת הבחירות, אך לא הודתה בהפסד במרות. היא ציינה כי הנתונים הם "ראשוניים ולא ודאיים".

זירת ירי ברובע ברוקלין, ניו יורק, 6 ביולי 2021. רויטרס
זינוק של 73% במספר תקריות הירי. זירת פשע בברוקלין, אתמול/רויטרס

אדמס, כיום נשיא רובע ברוקלין, כבר מסומן בתור המנצח בבחירות בנובמבר, מאחר שרוב מכריע מהבוחרים בניו יורק, העיר הגדולה ביותר בארצות הברית, הם דמוקרטים. ניצחונו נרשם בזמן שניו יורק סובלת מזינוק באלימות: מספר מעשי הפשיעה גדל ב-22% בשנה האחרונה, ותקריות הירי ב-73%.

אדמס בן ה-60 משתייך לאגף המתון במפלגה הדמוקרטית והוא יצא נגד תנועת "לייבש את המשטרה" במהלך הקמפיין. הוא הבטיח מצד אחד רפורמות במשטרה, במקביל למאבק בפשיעה. הרפובליקנים, שירצו מולו את קרטיס סליבה, מייסד של משמר אזרחי חמוש "המלאכים השומרים", מאשימים את האגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית בעלייה החדה במקרי הרצח ברחבי ארצות הברית.

"אם חייהם של שחורים באמת חשובים, זה לא יכול להיות רק נגד אלימות המשטרה. זה חייב להיות גם נגד האלימות שקורעת את הקהילות שלנו", אמר אדמס בערב הבחירות בחודש שעבר. הלילה הכריז המושל הדמוקרטי של מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, על מצב חירום כדי להתמודד עם אלימות כלי הנשק.

אם אכן אדמס ייבחר לתפקיד, הוא יהיה ראש העיר השחור השני בתולדות ניו יורק והוא יחליף את ביל דה בלאזיו הלא פופולרי, שלא יכול היה להתמודד על כהונה נוספת. אדמס נהנה גם מתמיכת הקהילה היהודית בעיר.

בתור נשיא רובע ברוקלין, לאדמס לא הייתה סמכות חקיקתית, אבל הוא ניהל תקציבים וכמה שירותים. בתור ראש עיר, הוא יפקח על תקציב של כמאה מיליארד דולר, שעבר בחודש שעבר על ידי ראש העיר היוצא דה בלאזיו. התקציב כולל מימון ב-200 מיליון דולר נוספים למשטרה, אחרי שבשנה שעברה היא ספגה קיצוץ של מיליארד דולר על רקע המחאה נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully