וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים רוסים פרצו למחשבי המפלגה הרפובליקנית בארה"ב

בבלומברג דווח כי ההאקרים היו חלק מהקבוצה "דוב ידידותי, שנקשרה לשורת מתקפות סייבר בארה"ב, כולל נגד המפלגה הדמוקרטית ב-2016. הרפובליקנים: לא נגנב שום מידע. ממשל ביידן יכנס דיון לאור ההתגברות במתקפות הסייבר, חרף האזהרה שהעביר לפוטין בפגישתם בחודש שעבר

סמל המפלגה הרפובליקנית בכינוס במלון בוושינגטון, 2006. רויטרס
סמל המפלגה הרפובליקנית בכינוס במלון בוושינגטון, 2006/רויטרס

האקרים רוסים פרצו לשרתי המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית דרך ספק חיצוני - כך דווח אתמול (שלישי) בסוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה שני גורמים המעורים בנושא. ההאקרים היו חלק מקבוצת APT29, המכונה "דוב ידידותי" ומזוהה עם שירות המודיעין הזר של רוסיה. אותה קבוצה נקשרה לפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית לפני הבחירות ב-2016 ולתוכנת SolarWinds, שהשפיעה על כמאה חברות ותשעה משרדים פדרליים בארצות הברית.

המפלגה הרפובליקנית הכחישה כי ההאקרים הצליחו להשיג מידע, לאחר שמייקרוסופט חקרה את הפריצה ל"סינקס", הספק החיצוני שלה. ראש הסגל בוועידה הלאומית במפלגה הרפובליקנית, ריצ'רד וולטרס, אמר לניו יורק טיימס כי "עודכנו בסוף השבוע שסינקס, ספק חיצוני, נפרץ. חסמנו מידית את הגישה מכל חשבונות סינקס לענן שלנו".

"נמשיך לעבוד עם מייקרוסופט ועם גורמים במערכת אכיפת החוק בנושא", אמר.

בווידאו: פסגת ביין-פוטין בז'נבה והצהרות של כל אחד מהמנהיגים בנפרד/צילום: רויטרס

הפריצה התרחשה בזמן שממשלו של הנשיא ג'ו ביידן מתקשה להתמודד מהשלכות מתקפת הכופרה הנרחבת מסוף השבוע האחרון, שפגעה ב-800 עד 1,500 עסקים, ובמיוחד בחברת התוכנה Kaseya.

פריצה זו, שמקורה אף הוא ברוסיה, מתוארת כמתקפת הכופרה הגדולה ביותר בהיסטוריה. קבוצת ההאקרים הרוסית REvil קיבלה אחריות על המתקפה נגד Kaseya ודרשה 70 מיליון דולר עבור החזרת כל הנתונים מהעסקים שנפגעו. הקבוצה עומדת גם מאחורי מתקפת הכופרה ששיתקה בחודש שעבר את JBS, יצרנית הבשר הגדולה בעולם.

בפסגה שקיימו בחודש שעבר, ביידן הזהיר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי ארצות הברית תנקוט פעולה אגרסיבית אם רוסיה תמשיך לתקוף תשתיות אמריקניות. הוא נתן לפוטין רשימה של 16 תחומים - בעיקר תשתיות קריטית - שבעיני ממשלו הם "מחוץ לתחום" מתקפות הסייבר.

דוברת הבית הלבן, ג'ן פסאקי, גינתה אתמול את המתקפה נגד Kaseya, בהתייחסה לפגישה בין ביידן לפוטין. היא הוסיפה כי הממשל יכנס היום דין בין-משרדי כדי לדון בהתגברות היקף מתקפות הכופרה.

"כפי שהנשיא הבהיר לנשיא פוטין כשנפגשו, אם ממשלת רוסיה אינה יכולה או לא תנקוט צעדים נגד גורמים פליליים ברוסיה, אנחנו ננקוט פעולה או נשמור על הזכות לעשות זאת", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully