וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק הרצוג יושבע היום לנשיא ה-11 של מדינת ישראל

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 14:32

הנשיא החדש יכנס לתפקידו ביום בו יתקיימו שלושה אירועים: תחילה ייפרד הרצוג בבניין הסוכנות היהודית מתפקידו כיו"ר הסוכנות, לאחר מכן יתקיים טקס ההשבעה במשכן הכנסת, ולבסוף ייערך טקס מצומצם שיזם ריבלין בבית הנשיא, בו ישתתפו המשפחה הקרובה וצוותי הנשיאים

נשיא המדינה ה-11, יצחק הרצוג, יושבע היום (רביעי) לתפקידו, ויקבל את השרביט מנשיא המדינה היוצא ראובן ריבלין, שהיום יהיה יומו האחרון בתפקיד אחרי שבע שנים. אירועי ההשבעה, שבמרכזם הצהרת האמונים של הרצוג במליאת הכנסת, יחלו אחר הצהריים ויחולקו לשלושה חלקים - תחילה בבניין סוכנות היהודית, לאחר מכן בטקס ההשבעה בכנסת ולבסוף באירוע בבית הנשיא.

אירועי חילופי הנשיאים יחלו ב-15:45, בטקס ראשון מסוגו בבניין הסוכנות היהודית בירושלים, שם הרצוג יסיים את תפקידו הקודם כיו"ר הסוכנות. באותו מקום, בפברואר 1949, הושבע הנשיא הראשון חיים ויצמן לתפקידו בבניין המוסדות הלאומיים שבו ישבה ההנהלה הציונית וממשלת ישראל בתקופת קום המדינה. הרצוג ורעייתו ייפרדו מאנשי הסוכנות ואז ייכנסו אל רכב השרד שיעשה את דרכו בליווי אופנועי משטרה ופרשים אל הכנסת, שם יחל משמר הכבוד המסורתי שלאחריו יתקיים טקס ההשבעה במליאה. בטקס צפויים להשתתף בני משפחתו של הרצוג, חברים ובכירים בארגונים היהודיים מרחבי העולם, ועם הגעתו לכנסת הוא יתקבל על ידי מאה ילדים ובני נוער, עולות ועולים חדשים, וילדים מהפרויקט להעצמת ילדים של הסוכנות.

לוח הזמנים להשבעת הנשיא | אולפן וואלה! בכנסת

בווידאו: דיווח מיוחד של טל שלו ויקי אדמקר מהכנסת לקראת השבעת הרצוג לנשיא ה-11 של ישראל/צילום: רוני כנפו, לע"מ וערוץ הכנסת

במוקד האירועים החגיגיים יעמוד רגע ההשבעה של הרצוג בכנסת, במהלך הישיבה המיוחדת במליאה שתחל אחרי קבלת הפנים, הנחת הזרים וסקירת משמרי הכבוד. בסביבות השעה 17:00 יזמין יו"ר הכנסת, מיקי לוי, את הרצוג להניח את ידו על התנ"ך ולהצהיר אמונים. בתום ההצהרה, לצלילי שופרות הרבנים הצבאיים, יקרא יו"ר הכנסת: "יחי נשיא מדינת ישראל", וחברי הכנסת והקהל הרב ביציעים ישיבו: "יחי, יחי, יחי".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נועד עם הנשיא הנבחר יצחק הרצוג, 7 ביוני 2021. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"יחי נשיא מדינת ישראל". ריבלין והרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

יו"ר הכנסת ישא דברים במהלך הישיבה, אך תשומת הלב העיקרית תופנה להרצוג, שינאם את נאום הבכורה שלו כנשיא, ולריבלין, שיוסיף דברי פרידה כנשיא לשעבר. אחרי הצהרת האמונים יתקיים טקס הרמת כוסית לכבוד הנשיא הרצוג בטרקלין שאגאל, במהלכו תוענק לו מדליית "המלך דוד" של האמן מארק שאגאל. יו"ר הכנסת יעניק גם לנשיא היוצא ריבלין שי הוקרה: תמונה של משכן הכנסת עשוי חוטי תיל. בסוף קבלת הפנים, האורחים יוכלו ללחוץ את ידו של הנשיא החדש ולהצטלם איתו.

יצחק הרצוג בכותל 6 ביולי 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הרצוג בכותל, השבוע/אתר רשמי, מערכת וואלה!

אחרי ההשבעה, בסביבות השעה 19:30, צפויים הרצוג ורעייתו מיכל לעזוב את משכן הכנסת, ולנסוע לביתם החדש במשכן הנשיא, שם יתקיים עוד טקס שיתקיים בפעם הראשונה. מדובר באירוע מצומצם, שיזם הנשיא היוצא ריבלין, בהשתתפות הנהלת בית הנשיא, צוותי הנשיאים והמשפחה הקרובה, שנועד לסמן ולכבד את העברת המקל בין שני הנשיאים. במהלך האירוע יעניק הנשיא ריבלין אות הוקרה חדש - "נס הנשיא" לנשיא הרצוג ושני הנשיאים יישאו דברים קצרים.

לחייך אדוני הנשיא

בזמן שהרצוג נערך לכניסתו לתפקיד, הנשיא היוצא ריבלין הותיר בבית הנשיא מכתב פרידה אותו הקדיש להרצוג. "בעוד זמן קצר תגלה, איזו זכות אדירה נפלה בחלקך", כתב. "בשבע השנים הבאות אתה תפגוש את אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל. אומר לך כבר עכשיו, אתה תרצה לחבק אותם, את כולם.
תרצה לבכות איתם ולצחוק איתם. אני בטוח שאתה מרגיש שאתה כבר יודע אחרי שנים של עשייה ציבורית, אבל האמן לי - אינך יודע עדיין באמת - איזו מדינה נהדרת יש לנו ואיזה אנשים נפלאים חיים בנינו".

"בין השבטים, בצל המחלוקות והשסעים, תמצא אנשים אמיצים שלא מדברים על ה"יחד", הם פשוט חיים אותו", המשיך ריבלין. "בבתים שלהם, במקומות העבודה שלהם, בחזון שלהם, בחלומות, במשפחה.
חילוניים עם חרדים, ימנים עם שמאלנים, יהודים וערבים, ותיקים ועולים, דתיים ומסורתיים, צעירים וזקנים. בני כל הדתות, המגזרים והעדות".

פסלו של הנשיא העשירי ראובן ריבלין מוצב בחצר בית הנשיא - 6 ביולי 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
פסלו של ריבלין בחצר בית הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ריבלין המשיך ודיבר על השסעים בחברה הישראלית, ואף הזכיר את השבויים והנעדרים בעזה. "יהיו לילות בהם שנתך תנדוד", הוסיף. "אל המחשבות יחזרו החיילים שפגשת במחסום, או בקוויי הגבול;
החייל הבודד שלא ראה את אימא שלו כבר חצי שנה ואתה כל כך שמח כשהוא מגיע אל ליל הסדר במשכן הנשיא; אל העולים החדשים שרק הגיעו, באמצע הטירוף של מגפת הקורונה; אל הילד שפגשת בבית החולים "גהה", רק בן שתים עשרה וסיפר לך שהוא בדיכאון. דיכאון אמיתי, קליני. מה אתו? הוא מרגיש יותר טוב? הוא כבר השתחרר?; אל יונתן לוין, הפצוע הכי קשה ממלחמת לבנון השנייה. מה יהיה עם יונתן, תגיד לעצמך ומה עם אימא שלו, שמטפלת בו במסירות כזו, מה עם רחלי באמת?"

הוא המשיך ודיבר על אסירים שהעניק להם חנינה, על משפחות שכולות, מובילי מאבקים חברתיים ועל ילדים שביקר עת החלו את לימודיהם בכיתה א'. "פעמים אינסוף, יגאה ליבך מגאווה", אמר. "כל כך הרבה סיבות לגאווה יש לנשיא במדינה הזאת... וזו היא רק רשימה חלקית. כל כך חלקית, יקירי.
תופתע. תתאהב. תתגאה. תיקח ללב. תנסה לעשות הכול כדי שיהיה להם יותר טוב, יותר קל.
תפעל למענם ללא הרף, ובאהבה. הרבה פעמים, בנסיעות, במפגשים, חשבתי לעצמי, שהתואר "האזרח מספר אחת" נולד פשוט מפני שזהו העם מספר אחד. היום, אני בטוח".

הנשיא ראובן ריבלין הסתובב במסווה של איש אנונימי במהלך כהונתו, 07 ביולי 2021. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה!
ריבלין מחופש/מערכת וואלה!, תקשורת שב"כ

בתוך כך, לרגל סיום כהונתו, שירות הביטחון הכללי התיר לפרסום תמונה מיום בו התלווה ריבלין לאנשי יחידת המבצעים של שב"כ בשטח - בעודו מחופש.

באמצעות שינוי חזותו של הנשיא, שב"כ אפשר לנשיא המדינה להסתובב ברחבי ישראל באופן אנונימי, מבלי שאיש זיהה אותו והבחין כי מדובר בנשיא המדינה. למשך כמה שעות, נהנה הנשיא מאלמוניות מוחלטת לצד אנשי המבצעים של השב"כ, שמתורגלים היטב בעבודה חשאית כ"מגן ולא יראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully