וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקות חשמל באיראן בגלל גל חום: רוחאני התנצל, מפגינים קראו "מוות לחמינאי"

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 18:46

נשיא איראן קרא לאזרחים לצמצם את צריכת החשמל, בשל השילוב במחסור בגשמים, גל חום וכרייה לא חוקית של מטבעות דיגיטליים. בכמה ערים פרצו מחאות נגד המשטר, כולל קריאות נגד המנהיג העליון. "הדבר היחיד שעשיתם הוא לחייב אותנו לעטות חיג'אב"

בווידאו: אזרחים זועמים קראו: "מוות לדיקטטור, מוות לחמינאי"/עריכה: אביעד בללי

נשיא איראן חסן רוחאני התנצל היום (שלישי) בעקבות הפסקות החשמל הרבות בחלקים מהמדינה בעקבות גל חום כבד, בעקבות זעם ציבורי על המשטר והפגנות מחאה. הרשויות אמרו כי הפסקות החשמל הן תוצאה של דרישה גוברת, לצד מיעוט בגשמים שפגע בתפוקת האנרגיה ההידרואלית וחוות לא חוקיות לכריית מטבעות דיגיטליים.

"אני מתנצל בפני אזרחינו היקרים החווים בעיות וסובלים בימים האחרונים, ואני קורא להם לשתף פעולה (באמצעות צמצום השימוש בחשמל)", אמר רוחאני, שיסיים בחודש הבא את תפקידו. "אנשים מתלוננים על הפסקות חשמל והם צודקים. משרד האנרגיה לא אשם, אבל הוא צריך להסביר לציבור מה הבעיה ואנחנו צריכים למצוא פתרון".

עם זאת, גורם במגזר האנרגיה הזהיר אתמול כי הצריכה גוברת על תפוקת החשמל באיראן ב-11 ג'יגה-וואט, כך שהמצב עלול להחמיר עוד יותר לקראת "גל החום הקרב".

בימים האחרונים יצאו תושבים זועמים לרחובות הערים וקראו קריאות נגד השלטון, אחרי שהפסקות החשמל קרו בפתאומיות וללא הכרזה מוקדמת של חברות החשמל הממשלתיות. בתיעודים שעלו לרשתות החברתיות נשמעו מפגינים צועקים "מוות לדיקטטור" ו"מוות לחמינאי", וקריאות פוליטיות אחרות.

הפגנות דווחו בעיר בריי, הסמוכה לטהראן, בשיראז ובערים אחרות. בסרטון ויראלי מהעיר גורגאן שבצפון המדינה, אישה התלוננה על הפסקות החשמל והשחיתות בממשל המקומי, ודרשה שהמסרים שלה יועברו לגורמים הבכירים ביותר. "הדבר היחיד שעשיתם הוא לחייב אותנו לעטות חיג'אב", צעקה תוך שהיא מסירה את כיסוי הראש.

הנשיא הנבחר של איראן, איברהים ראיסי, יתמודד החל מהחודש הבא עם שורה ארוכה של בעיות, שחלקן הוחרפו בשל הסנקציות האמריקניות על תכנית הגרעין. נוסף על הפסקות החשמל, מפגינים מחו גם על מחסור במים ועל אי-קבלת משכורות מצד חלק מהרשויות המקומיות. אלפי עובדים בתעשיית הנפט, שנתונה תחת עיצומים, שובתים בדרישה לשפר את השכר והתנאים שלהם.

ראיסי, הנחשב ליורש אפשרי של חמינאי, זכה אמנם ב-62% מהקולות בבחירות שנערכו בחודש שעבר - אך פחות ממחצית מבעלי זכות הבחירה טרחו לצאת ולהצביע, בשל פסילה של מועמדים רבים והתסכול מהמצב הכלכלי והפוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully