וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמושים הכניעו את המאבטחים: כ-150 תלמידים נחטפו בניגריה

5.7.2021 / 18:55

בפעם העשירית מאז תחילת השנה, פורעי חוק חטפו נערים ממוסד חינוכי בצפון-מערב המדינה. הם הסתערו על פנימיה במדינת קדונה, וכוחות הביטחון מנהלים מצוד אחריהם. 25 תלמידים ומורה הצליחו להימלט

כוחות של צבא ניגריה שהשתתפו בחילוץ נערות שנחטפו מבית ספר במדינת זמפרה שבצפון-מערב המדינה, 2 במרץ 2021. רויטרס
כוחות צבא אחרי שחרור חטופות בצפון-מערב ניגריה, מרץ/רויטרס

כ-150 תלמידים נעדרים אחרי שחמושים פשטו על פנימיית בית ספר בצפון ניגריה - כך אמרו היום (שני) גורמים מקומיים. המשטרה אמרה כי היא מנהלת מצוד אחרי החוטפים, לצד אנשי צבא. זאת החטיפה ההמונית מבית ספר העשירית במספר בצפון-מערב ניגריה מאז דצמבר. הרשויות מייחסות אותן לשודדים חמושים המבקשים תשלומי כופר.

המשטרה אמרה כי החמושים ירו בפראות בעת שתקפו את התיכון הבפטיסטי "בית אל" בדרום מדינת קדונה במהלך הלילה. "הם התגברו על המאבטחים של בית הספר והגיעו למעונות התלמידים, שם הם חטפו מספר לא ידוע של תלמידים אל היער", נמסר בהצהרת המשטרה. המשטרה אמרה כי 26 בני אדם, בהם מורה, חולצו.

הכומר ג'ון הייב, מייסד התיכון, אמר לרויטרס כי 25 תלמידים הצליחו להימלט, בהם בנו בן ה-17, בעוד שיתר התלמידים עוד נעדרים. לדבריו, כ-180 תלמידים לומדים בבית הספר והם היו בתקופת מבחנים. תושבים מקומיים סיפרו בעילום שם לרויטרס כי כוחות ביטחון סגרו את מתחם בית הספר אחרי המתקפה, שהתרחשה בין השעה 23:00 אתמול ל-4:00 הבוקר.

כנופיות חמושות הפכו את חטיפות התלמידים לתעשייה של ממש בצפון-מערב ניגריה, ומדינת קדונה היא אחד ממוקדי הפעילות העיקריים שלהן. הן חטפו קרוב לאלף איש מבתי הספר באזור מאז דצמבר האחרון, ומקום הימצאם של יותר מ-150 מהם עדיין לא ידוע.

החוטפים תוקפים גם כבישים, בתים פרטיים ואפילו בתי חולים. אתמול, בשעות הבוקר המוקדמות, חמושים חטפו שישה בני אדם, בהם תינוק בן שנה, מבית חולים בצפון קדונה.

הראשונים לחטוף תלמידים מבתי הספר בניגריה היו ארגוני הטרור בוקו חראם ושלוחת המדינה האיסלאמית במערב אפריקה, אך לאחרונה כנופיות חמושות אחרות אימצו את הטקטיקה.

בפברואר, הנשיא מוחמדו בוהארי קרא לממשלים במדינות המרכיבות את ניגריה "לבחון את מדיניותן לתגמל שודדים בכסף ובכלי רכב", והזהיר כי המדיניות הזו עלולה להכות בהן כבומרנג. ההתדרדרות במצב הביטחוני מהווה בעיה פוליטית עבור בוהארי, שהיה בעבר שליטה הצבאי של ניגריה וכעת עומד בפני ביקורת גוברת אחרי סדרת החטיפות ההמוניות האחרונות.

המתקפה המתוקשרת ביותר על בית הספר במדינה האפריקנית הייתה כשיותר מ-270 תלמידות נחטפו על ידי בוקו חראם בעיירה צ'יבוק ב-2014. כמאה מהן עדיין נעדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully