וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות העלייה בתחלואה, חברי הכנסת מצפצפים על הנחיות הקורונה. צפו בתיעוד

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 18:34

ראש הממשלה הזהיר השבוע כי ללא שיתוף פעולה מצד האזרחים, ייתכן ויוחזרו חלק מהמגבלות. אולם, מתיעודים שהגיעו לידי וואלה! נראים חברי כנסת מכל מפלגות הבית כשהם אינם עוטים מסיכות כלל, או באופן חלקי

ראש הממשלה נפתלי בנט הזהיר השבוע כי "ללא שיתוף פעולה של אזרחי ישראל", לצד עלייה בתחלואה, הממשלה תשקול להחזיר חלק ממגבלות התו הירוק. אך האם נבחרי הציבור משתפים פעולה ומקפידים על ההנחיות? בדיקה של וואלה! מגלה כי חלק גדול מחברי הכנסת אינם עוטים מסכה במשכן הכנסת, הנחשב למקום סגור בו ההנחיות מחייבות זאת.

תיעודים שהגיעו לידי וואלה! וצולמו מאז שעות הבוקר בבניין הכנסת מראים כי שורה של חברי כנסת מכל מפלגות הבית אינם עוטים את המסכה כלל או אינם מכסים את פניהם לחלוטין כשהם שוהים או מסתובבים במסדרונות הבניין, בישיבות סיעה, בדיוני הוועדות או במליאת הכנסת.

ח"כים ללא מסכה | חברי הכנסת של הציונות הדתית בישיבת הסיעה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
כל החכ"ים ללא מסיכה למעט אחד. ישיבת סיעת הציונות הדתית, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי
ח"כים ללא מסכה | ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה. יקי אדמקר
ח"כ שרן השכל ללא מסיכה בכנסת, היום/יקי אדמקר

ח"כ שרן השכל מתקווה חדשה תועדה במסדרון הכנסת משוחחת עם עוברים ושבים ללא מסכה, ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית שוחח בטלפון קרוב ל-20 דקות סמוך למזנון הכנסת, שהיה הומה באנשים, כשהוא נטול מסכה. גם לאחר שסיים את השיחה נותר ללא מסכה. גם במהלך התייעצות מחוץ לוועדת החוקה צולמו חברי הכנסת עידית סילמן (ימינה), דוד ביטן (הליכוד), בועז טופורובסקי (יש עתיד) ואלכס קושנר (ישראל ביתנו), כשהם ללא מסכה או כשהמסכה מכסה את פניהם באופן חלקי.

גם ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) הסתובב כמה פעמים במסדרונות ללא מסכה, וכך גם ח"כ איבתיסאם מרעאנה (העבודה), שהתה במשכן ללא מסכה ואף הגיעה בלעדיה לישיבת הסיעה שבה נכחו עשרות משתתפים. השרה פנינה תמנו שטה מכחול לבן, חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ, ח"כ מופיד מרעי מכחול לבן, ח"כ ניר אורבך מימינה, ח"כ ווליד טאהא מרע"מ וח"כ מרב בן ארי מיש עתיד תועדו אף הם בתום ישיבות הסיעה כשהם אינם עוטים מסכות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השרה פנינה תמנו שטה, יחד עם ח"כ ח״כ מופיד מרעי מכחול לבן/יקי אדמקר
ח"כים ללא מסכה | ח"כ ניר אורבך מימינה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
ח"כ ניר אורבך ללא מסיכה/מערכת וואלה!, אתר רשמי

לא רק במסדרונות הכנסת או בדיוני הוועדות, אלא גם בישיבות הסיעה שנערכו בצהריים, חברי הכנסת צפצפו על ההנחיות. בישיבת יש עתיד נשאל שר החוץ ויו"ר המפלגה יאיר לפיד על כך שנצפה בנתב"ג עם שובו מביקור באיחוד האמירויות כשהוא צועד ללא מסכה והשיב: "אני לא זוכר אבל מאמין לך". במהלך נוכחות העיתונאים בתוך חדר הסיעה, כל חברי הכנסת של המפלגה הקפידו על עטיית מסכות כנדרש אך מיד לאחר יציאת התקשורת - השר לפיד נותר ללא מסכה. גם השר מאיר כהן וח"כ רון כץ הסירו את המסכות מפניהם.

ח"כים ללא מסכה | ח"כ אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה, היום בישיבת הסיעה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
ח"כ מרעאנה ללא מסיכה, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בישיבת הציונות הדתית נרשם זלזול מופגן לא פחות. חברי הכנסת אופיר סופר, שמחה רוטמן, איתמר בן גביר ואורית סטרוק ישבו רוב הזמן ללא מסכות. ח"כ מיכל וולדיגר הסירה את המסכה מפניה והותירה אותה על הסנטר בחלק מהזמן והיחיד שהקפיד על מסכה הוא חבר הכנסת אבי מעוז שאפילו החזיר אותה לפניו אחרי שאכל מעט מהכיבוד על השולחן בחדר. בישיבה של מפלגת העבודה רוב חברי הכנסת ישבו עם מסכות אך לפני תחילת הישיבה חלקם, בהם גלעד קריב, אמילי מואטי ואפרת רייטן היו ללא מסכות.

ישיבת יהדות התורה התנהלה כמעט ללא מסכות. תיעוד מתוך הישיבה מגלה כי רוב חברי הכנסת ובראשם ח"כ משה גפני, ישראל אייכלר, יעקב אשר ויעקב ליצמן היו ללא מסכות. בישיבת סיעת ימינה, בחלקה הפתוח לתקשורת, חברי הכנסת שנכחו בחדר היו עם מסכות רוב הזמן למעט דקות בודדות בהן טעמו מהאוכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully