וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהילה הגאה בגיאורגיה תכננה מצעד גאווה. מפגינים אלימים גרמו לביטולה

5.7.2021 / 17:05

"צעדת הכבוד" שהייתה אמורה להיערך במרכז טביליסי בוטלה אחרי שאנשי ימין קיצוני הסתערו על משרדי הקהילה, קרעו דגלי גאווה ותקפו עיתונאים ופעילים. ראש הממשלה מואשם בליבוי האלימות, אחרי שאמר כי רוב הציבור לא תומך באירועים מסוג זה. "נותרנו לבד מול האלימות הבוטה"

בווידאו: מפגינים מסתערים על משרדי הקהילה הגאה בטיביליסי/טוויטר

פעילי להט"ב בגיאורגיה ביטלו היום (שני) את מצעד הגאווה שתכננו לערוך בטביליסי, אחרי שמפגינים אלימים הסתערו ובזזו את משרדיהם בבירה ותקפו פעילים ועיתונאים.

ביום חמישי האחרון החלו הפעילים בחגיגות של חמישה ימים לציון חודש הגאווה, ותכננו לערוך "צעדת כבוד" במרכז העיר, חרף ביקורת של הכנסייה ושל גורמים שמרניים שאמרו כי לאירוע כזה אין מקום במדינה.

המתנגדים שיבשו את התכניות עוד לפני שהמצעד יצא לדרך, והם טיפסו על המבנה של הקהילה בבירה, תוך שהם קורעים את דגלי הגאווה ממרפסת המבנה. בתיעודים אחרים נראה עיתונאי עם פנים מדממות ורוכב קורקינט נוסע לעבר עיתונאים ברחוב.

מפגינים מסתערים על משרדי הקהילה הגאה בטביליסי, גיאורגיה, 5 ביולי 2021. רויטרס
מפגינים מסתערים על משרדי הקהילה בטיביליסי, היום/רויטרס

הפעילים אמרו כי חלק מהציוד שלהם נשבר וכי הם אולצו לבטל את המצעד. "אי אפשר להסביר במילים את התחושות והמחשבות כרגע. זה מקום העבודה שלי, הבית שלי, המשפחה שלי היום. נותרנו לבד מול האלימות הבוטה", צייץ תאמז סוזשווילי, אחד הפעילים.

משרד הפנים דחק בפעילים לבטל את המצעד שלהם מסיבות ביטחוניות. המשרד פרסם הצהרה שבה נאמר כי כמה קבוצות התאספו והפגינו היום וכי עיתונאים הותקפו באלימות. "אנחנו קוראים פומבית פעם נוספת למשתתפי 'גאווה טביליסי' להימנע מ'צעדת הכבוד' בשל היקף הפגנות הנגד המתוכננות על ידי קבוצות יריבות".

עוד בוואלה!

אין גאווה בטורקיה: המשטרה פיזרה את המצעד באיסטנבול

לכתבה המלאה
עיתונאי שנפצע בהפגנה נגד מעצד הגאווה בטביליסי, גיאורגיה, 5 ביולי 2021. רויטרס
ראש הממשלה אמר כי המצעד "אינו סביר". עיתונאי שנפצע בהפגנות בטיביליסי, היום/רויטרס

לקראת המצעד, ראש ממשלת גיאורגיה, אמר כי הוא הצעדה "אינה סבירה", עלולה לגרום לעימות ציבורי ואינה מקובלת על ידי רוב אזרחי המדינה. ארגוני זכויות אדם גינו את האלימות היום והאשימו את ראש הממשלה בחיזוק הארגונים הקיצוניים.

"המון ימני קיצוני אלים, בתמיכת הכנסייה ובחיזוק הצהרה חסרת אחריות בצורה יוצאת דופן של ראש הממשלה, התאסף במרכז טביליסי כדי למנוע את מצעד הגוואה, תקף עיתונאים ופרץ למשרדי 'הגאווה'", כתב גיורגי גוגיה, העובד בארגון Human Rights Watch.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully