וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התפשטות הקורונה: צה"ל יוציא משלחת גדולה לאירופה לזכר חנה סנש

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 18:57

בצבא הודיעו על מסע לציון מאה שנה להולדת הצנחנית, במהלכו תתקיים צניחה משותפת של צה"ל עם צבאות של 4 מדינות באירופה. למרות העלייה בתחלואה והתפשטות וריאנטים, המשלחת תכלול 150 חברים ותעבור ב-3 מדינות. התקציב שיוקצה יעמוד על מיליון שקלים מתקציב חיל החינוך

צה"ל הודיע על קיום מסע של ארבעה ימים באירופה לציון 100 שנה להולדת צנחנית היישוב העברי חנה סנש, במהלכו תתקיים צניחה משותפת של צה"ל יחד עם הצבאות של אנגליה, קרואטיה, הונגריה וסלובניה. חרף התפשטות הקורונה, המשלחת תכלול 150 חברים, שיעברו בין שלוש מדינות.

המשלחת, שתצא למסע בעוד כשבועיים, תובל על ידי מפקד מפקדת העומק ומפקד המכללה לביטחון לאומי האלוף איתי וירוב, מפקד אוגדה 98, תא"ל עופר וינטר, ומח"ט צנחנים אל"ם יובל גז. התקציב שיוקצה למסע עומד על מיליון שקלים מתקציב חיל החינוך, וכן יוקצו 20 שעות טיסה לצורך אימוני הצניחה, שיירדו מההקצאה השנתית של 200 שעות טיסה, המוקצות לחטיבת הצנחנים ובית הספר לצניחה.

התכנסות הכוחות תתרחש בסלובניה, שם תתקיים צניחה משותפת וחלוקת כנפיים ובמקביל יתקיים טקס בהר הרצל. למחרת יתקיים סיור "בעקבות הפרטיזנים היהודים" באוברבו. למחרת יתקיים טקס וסיור במחנה יאסנובאץ', ואת המסע יחתום טקס בקברה של סנש. כמאה צנחנים ישחזרו את הצניחה ההיסטורית במסע. בין המשתתפים הנוספים במסע יהיו האלוף במיל' דורון אלמוג, אלוף ג'רי יצחק, אלוף במיל' ישראל זיו ותא"ל במיל' רמי צור חכם.

חנה סנש בשדות ים. ארכיון בית חנה סנש, קיבוץ שדות-ים, אתר רשמי
חנה סנש בקיבוץ שדות ים/אתר רשמי, ארכיון בית חנה סנש, קיבוץ שדות-ים

מח"ט צנחנים, אל"ם יובל גז אמר היום בתדריך כתבים, כי "מדובר במסע צבאי. נבצר מצה"ל לצאת למשלחות עדים במדים בעקבות הקורונה. המסע יהיה לכבוד צנחני היישוב היהודי. המטרה המרכזית של המסע היא חיזוק תחושת השליחות וזכרון הגבורה. נעסוק בשורת עבודות עם מדינות הבלקן ושיתוף הפעולה הבינלאומי עם מזרח אירופה. הרעיון החל לפני שנה וארבעה חודשים, תוך חיבור למאה שנה להיוולדה של חנה סנש. הדגש המרכזי במסע הוא של השתתפות לוחמים ומפקדים בסדיר ומילואים פעילים. יש סיפורים אישיים של הלוחמים במסע הזה, שנבליט אותם במסע. מתוך 150 משתתפים 100 השתתפו בשחזור הצניחה. מתוך 150 הללו יש גם אנשי חיל האוויר ואנשי קומנדו. אנחנו נבקר בשלוש המדינות סלובניה, קרואטיה, והונגריה".

על השלבים במסע אמר המח"ט, "יש חלקים שבהם הולכים ברגל, ויש מקומות שאנחנו מדלגים בגאוטובוס, בשיתוף עם הצבאות האחרים. כמוכן, אנחנו מביאי ם דור שני ושלישי למסע ונפגשים עם הקהילה היהודית שם שיודעת לספר על הסיפורים משם. אנחנו קופצים פה מדרגה בגובה צניחה מ-1,200 רגל אנחנו במורידים ל-1,000 רגל וגם הקרקע היא יותר מורכבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully