וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: 80 נעדרים אחרי שמפולת בוץ פגעה בעיירת נופש

5.7.2021 / 9:54

לפחות שלושה בני אדם נהרגו כשזרם של בוץ ופסולת שטפו את אטאמי, הנמצאת כמאה קילומטר מדרום-מערב לבירה טוקיו. רחפנים וסירות משמר החופים מסייעים לחיילים, כבאים ואנשי ההצלה בחיפושים אחרי ניצולים. "ידרוש מאמצי שיקום אדירים"

מפל בוץ במחוז שיזואוקה, דרומית-מערבית לטוקיו,  3 ביולי 2021.. AP
הרשויות חוקרות אם עבודות בנייה באזור היו פקטור באסון. מפולת הבוץ באטאמי/AP

צוותי החילוץ ביפן מחפשים אחרי כ-80 נעדרים ממפולת בוץ בעיירת הנופש אטאמי, שבה נהרגו לפחות שלושה בני אדם. הרשויות במחוז שיזואוקה נערכות לפרסם את שמותיהם בתקווה שחלקם לא היו במקום בעת האסון, שקרה ביום שבת אחרי גשמי זלעפות. בתחילה מספר הנעדרים היה 147, אך הוא ירד לאחר שגורמים מקומיים הצליחו לוודא שחלקם פונו בבטחה או היו הרחק ממוקד המפולת בעיירה השוכנת למרגלות הר.

הבלבול נובע בין היתר מכך שאטאמי היא עיירת נופש, ורבים מהבתים והדירות בה נותרים ריקים במשך חודשים ארוכים בשנה, ודייריהם הרשומים מתגוררים במקומות אחרים. האסון גורם לכאב ראש נוסף עבור הרשויות ביפן, הנערכות לקראת פתיחת האולימפיאדה בטוקיו בעוד פחות משלושה שבועות, בזמן שמגיפת הקורונה עדיין בעיצומה.

עבודות חילוץ ממפל בוץ במחוז שיזואוקה, דרומית-מערבית לטוקיו,  3 ביולי 2021.. AP
כאב ראש נוסף לרשויות בטוקיו לקראת האולימפאידה. כוחות ההצלה באטאמי/AP
טוקיו בירת יפן על המפה. 5 ביולי 2021. ללא, עיבוד תמונה
עיירת הנופש אטאמי וטוקיו הבירה על המפה/עיבוד תמונה, ללא

עדי ראיה סיפרו כי שמעו שאגה ענקית כשזרם קטן הפך לשיטפון של בוץ, עצים, סלעים והריסות מבנים. עוברי אורח נשמעו מתנשמים באימה בסרטונים שתועדו בטלפונים סלולריים. מושל המחוז, הייטה קווקטסו, אמר כי ייתכן שמיזם בנייה באזור היה גורם במפולת הקטלנית, אחרי שכמויות אדירות של אדמה שנחפרה לטובת הפרויקט נסחפו בשיטפון.

שלוש ספינות של משמרות החופים ושישה רחפנים צבאיים מסייעים למאות חיילים, כבאים ואנשי חילוץ אחרים העמלים בגשם ובערפל בחיפושים אחרי ניצולים. המפולת פגעה בשכונת איזוסאן, הידועה במעיינות חמים, מקדש ורחובות קניות. העיירה נמצאת כמאה קילומטר מדרום-מערב לבירה טוקיו.

מפל בוץ במחוז שיזואוקה, דרומית-מערבית לטוקיו,  3 ביולי 2021.. AP
"אני כל כך עצוב לראות את השכונה שבה שיחקתי עם חבריי הרוסה"/AP

נאוטו דייט, שחקן שביקר באזור בזמן צילומי סרט, התעורר לקול הצופרים בשכונה בעת שהיה בביתו, הסמוך לבית אמו. שניהם פונו בבטחה, אבל הוא וידא שאמו הגיעה למרכז קהילה סמוך והוא התקשר לעמיתים ולחברים לכיתה כדי לבדוק שהם שרדו.

"גדלתי כאן וחבריי לכיתה והחברים שלי חיים כאן. אני כל כך עצוב לראות את השכונה שבה שיחקתי עם חבריי הרוסה", אמר לסוכנות הידיעות אי-פי בריאיון וידאו מביתו. דייט, תושב טוקיו, סיפר כי כל חבריו בטוחים. לדבריו, הוא נמנע ממרכזי הפינוי בשל החשש מקורונה.

הוא אמר כי אפילו שביתו היה באזור סכנה, הוא מעולם לא דמיין שהוא ייפגע באסון טבע. "לא התייחסתי לכך ברצינות ואני מתחרט על זה", אמר. "אנשים רבים ראו את הבתים והחפצים שלהם נשטפים הרחק. הם לא יוכלו לשוב לביתם, וזה בטח ידרוש מאמצי שיקום אדירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully