וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בטקס 4 ביולי בבית הלבן: "להתחסן - הדבר הפטריוטי ביותר"

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 8:56

נשיא ארה"ב אירח כאלף איש במעונו לרגל 4 ביולי, באירוע הגדול ביותר מאז נכנס לתפקיד שנועד גם לסמל את החזרה המסוימת לשגרה. "אנחנו לעולם לא רוצים להיות שוב היכן שהיינו לפני שנה", אמר ביידן, אף שממשלו לא הגיע ליעד של חיסון במנה אחת לפחות של 70% מהאזרחים הבוגרים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בחגיגות יום העצמאות האמריקני, 4 ביולי 2021. רויטרס
"הגחנו מהאפילה". ביידן בטקס 4 ביולי בבית הלבן, אמש/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חגג אמש (ראשון) את יום עצמאותה ה-245 של אמריקה בפתיחת שערי הבית הלבן ובקריאה לאזרחים להתחסן נגד נגיף הקורונה - כדי לשים קץ למגיפה.

"השנה, 4 ביולי הוא יום חג מיוחד עבורנו כשהגחנו מהאפילה, אחרי שנה של מגיפה ובידוד, שנה של כאב, פחד ואובדן קורע לב", אמר ביידן במסיבה בבית הלבן שהייתה פתוחה לכאלף איש, כולל למשפחות של אנשי צבא והצוותים המעורבים במאבק בנגיף. "אנחנו לעולם לא רוצים להיות שוב היכן שהיינו לפני שנה", הוסיף.

היה זה האירוע הגדול ביותר בבית הלבן מאז כניסתו של ביידן לתפקיד בינואר, והוא כלל המבורגרים וזיקוקים. הוא נועד לסמל חזרה לשגרה מסוימת, אחרי דעיכת המגיפה שגבתה את חייהם של יותר מ-600 אלף אמריקנים.

ובכל זאת, ממשל ביידן לא עמד ביעד שהציב לחסן במנה אחת לפחות 70% מהאזרחים הבוגרים עד אתמול, והשיעור נע סביב 67%. זאת, בין היתר, בשל התנגדותם של חלקים בציבורים לחיסונים, וגורמי הבריאות חוששים מהתפשטות וריאנט דלתא (ההודי), המדבק יותר ושעלול ליצור גל נוסף.

ביידן ספד לקורבנות הרבים מהמחלה, שיבח את אלו שהשתתפו במאמצי החירום ואמר כי החיסונים הם ההגנה הטובה ביותר מפני זנים חדשים של הנגיף. "זה הדבר הכי פטריוטי שאתם יכולים לעשות", אמר הנשיא הדמוקרטי על החיסונים.

למרות זאת, הממשל שלו היה להוט לציין את מה שהוא רואה בתור ההישג הגדול ביותר שלו עד כה - חזרה לשגרה מסוימת, אחרי השחיקה שעברו אזורים רבים במדינה שהיו נתונים תחת הגבלות וקשיים כלכליים. אלו הוקלו, אך לא נעלמו לחלוטין, בזכות הזמינות הרבה של חיסונים.

חגיגות יום העצמאות האמריקני בוושינגטון, 4 ביולי 2021. רויטרס
האבטחה בעיר צומצמה דרמטית. חגיגות יום העצמאות בוושינגטון, אתמול/רויטרס

המגיפה הביאה לביטול רוב החגיגות בשנה שעברה ולטקס השבעה צנוע של ביידן בינואר, בהעדר נשפים מסורתיים ואחדות פוליטית אחרי שהנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ סירב להכיר בהפסדו. במהלך חגיגות 4 ביולי, שציינו את הכרזת העצמאות של המושבות האמריקניות מבריטניה ב-1776, הוקלה האבטחה הכבדה בוושינגטון הבירה שהייתה במקומה מאז מתקפת 6 בינואר על הקפיטול.

הגדרות סביב הבית הלבן צומצמו משמעותית, והרחובות התמלאו בסקרנים שצילמו את שיירת הנשיא חוזרת לעיר אחרי טיול בסוף השבוע בחוות דובדבנים במישיגן, במסלול גולף ובבית המשפחה בדלאוור.

בשיחה עם אורחים במדשאה הדרומית של הבית הלבן, שהסירו את המסיכות שלהם כדי לאכול פרוסות אבטיח ולשתות בירה, אמר ביידן כי נגיף הקורונה "כבר לא משתק את האומה שלנו, ובכוחנו לוודא שהוא לעולם לא תעשה זאת שוב".

לאחר הנאום, הנשיא בירך את האורחים והצטלם לקראת מופע זיקוקים שנמשך 17 דקות ונצפה משני צדיה של אנדרטת לינקולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully