וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עיכוב בעדכון השכר: שביתה חלקית בבתי החולים ובמרפאות קופ"ח כללית

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 8:02

עובדי כללית ישבתו בין השעות 15:00-07:00 בשל מחלוקות עם משרד האוצר, שלדברי ההסתדרות מעכבת את עדכון השכר לעובדי מינהל ומשק למעלה משנתיים. ברוב בתי החולים והמרפאות יעבדו במתכונות חירום, אך בחלק מהמחלקות, בהן חדרי לידה וטיפול נמרץ, יעבדו כרגיל. "נמשיך להיאבק"

עובדי קופת חולים כללית ישבתו היום (שני) בין השעות 15:00-07:00, בשל מחלוקות עם משרד האוצר סביב עיכוב בעדכון השכר לעובדי מינהל ומשק. ההסתדרות הודיעה כי בית הדין האזור לעבודה בתל אביב התיר אמש לעובדי כללית לשבות. לדברי ההסתדרות מדובר בשלב זה בשביתת אזהרה בת שמונה שעות, בבתי החולים ובמרפאות של קופת חולים כללית.

השביתה כוללת עובדי מינהל ומשק, כוחו עזר וסניטרים, אקדמאים מח"ר, טכנאים והנדסאים, מהנדסים ועובדי דור ב'. לדברי ההסתדרות, משרד האוצר מעכב את עדכון השכר לעובדי מינהל ומשק למעלה משנתיים. "התרשמנו כי קיומה של שביתה תקדם את עניינם של המשיבים ועשויה להשפיע על המו"מ בין הצדדים", אמרה שופטת בית הדין האזורי לעבודה, יפית מזרחי לוי.

קופת חולים כללית אשדוד. ראובן קסטרו
העובדים ישבתו במשך שמונה שעות. קופת חולים כללית באשדוד/ראובן קסטרו

"אין ראויים מהעובדים בשירותי בריאות כללית, לעדכון שכר ייחודי, לאחר ששנים לא זכו לעדכון", נכתב במכתב שהעביר לעובדים יו"ר הוועד הארצי של עובדי קופ"ח כללית, פרוספר בן חמו. "ארגון עובדי קופ"ח כללית לא יאפשר לנצל את מסירותם ולהוליך שולל את העובדים הנ"ל, אשר מהווים את אחד מעמודי התווך של שירותי בריאות כללית כארגון הבריאות המוביל בעולם, בימי שגרה, וקל וחומר בעתות משבר, כפי שחזינו בתקופת הקורונה".

עוד נכתב כי "נמשיך להיאבק למען העובדים שמגיע להם התוספת, כפי שהוסכם עם הנהלת קופת החולים ב-2019. היום בית הדין, אני שמח שהשופטת הבינה את המאבק צודק שלנו, לטובת העובדים שמגיעה להם התוספת, ואפשרה לנו לצאת משביתה, החל ממחר מ-7:00 עד 15:00".

שר האוצר אביגדור ליברמן  במפגש ראשון עם הנהלת המשרד, 14 ביוני 2021. דוברות משרד האוצר, אתר רשמי
מחלוקות עם משרד האוצר סביב עיכוב בעדכון השכר. שר האוצר ליברמן, בחודש שעבר/אתר רשמי, דוברות משרד האוצר

בבתי החולים, העובדים השובתים יעבדו במתכונות חירום בשירותים האמבולטוריים, כולל מרפאות, מכונים ואשפוזי יום. בחדר הניתוח יעבדו כרגיל. במחלקות האשפוז העובדים השובתים יעבדו במתכונות חירום. במחלקות לטיפול נמרץ העובדים השובתים יעבדו בהיקף מצומצם כנדרש. במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה, יחידות פריון וטיפול נמרץ - יעבדו כל הצוותים כרגיל. במרפאות הקהילה העובדים השובתים יעבדו במרפאות במתכונת חירום.

השירותים שיוחרגו מהשביתה וימשיכו להינתן: טיפולי בית, מתן אינסולין, טיפול בפוריות, טיפול בחולים אונקולוגיים, טיפולי דיאליזה, מכון גסטרו ויחידות לאשפוז יום. מוקדים יפעלו במתכונת חירום. בנוסף, בדיקות וחיסוני קורונה ייערכו כרגיל. מחלקת הביטחון תעבוד כרגיל. טיפולים דחופים, ניתוחים וצילומי דימות - יוחרגו מהשביתה.

מההסתדרות נמסר כי יישובים בפריפריה בהם קיימת רק מרפאה אחת של כללית יוחרגו מהשביתה, וכי הודעה על כך תצא בהמשך. בארגון העובדים אמרו כי יעדכנו "בהתאם לפגישות שיתקיימו בשבוע הקרוב בין הממונה על השכר, יו"ר ההסתדרות, ומנכ"ל הכללית".

מכללית נמסרה התנצלות "על אי הנוחות שתיגרם לחלק מהמטופלים. עקב השביתה של עובדי המנהל והמשק היום שתימשך עד השעה שלוש אחר הצהריים, יתכנו שיבושים במרפאות ובבתי החולים. יודגש כי הרופאים האחיות הרוקחים וצוותי הרפואה עובדים כרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully