וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילות באוקראינה נדרשות לצעוד בעקבים. לצבא אין ממש הסבר מדוע

שרות בממשלה דרשו ממשרד ההגנה לשנות את ההחלטה להצעיד חיילות בנעלי עקב במצעד יום העצמאות בחודש הבא: "הן הוכיחו את ערכן לא בעקבים, אלא במקלעים". בצבא לא הסבירו מדוע הן לא נועלות מגפיים כמו החיילים הגברים, אך ישקלו לאפשר להן "מגפי קרסול"

חיילות מצבא אוקראינה צועדות עם עקבים בהכנות למצעד יום העצמאות, יולי 2021. משרד ההגנה של אוקראינה, אתר רשמי
החיילות צועדות במהלך חזרות למצעד יום העצמאות בחודש הבא/אתר רשמי, משרד ההגנה של אוקראינה

שרות בממשלת אוקראינה לוחצות על משרד ההגנה לשנות את ההחלטה המחייבת חיילות לצעוד בנעלי עקב במהלך מצעד יום העצמאות בחודש הבא. "מטרתו של כל מצעד צבאי היא להפגין את יכולתיו של הצבא. אין מקום לסטריאוטיפים ולסקסיזם", נכתב בהצהרה משותפת של שלוש חברות ממשלה, כולל מצד השרה לענייני וטרנים, יוליה לפוטינה.

ההצהרה והמחאה הגיעו בעקבות ההכרזה בשבוע שעבר על הנעליים שנדרשות לנעול חייליות במצעד שיתקיים ב-24 באוגוסט, יום השנה ה-30 להכרזת העצמאות של אוקראינה מברית המועצות.

בהצהרת השרות נאמר כי כ-57 אלף נשים משרתות בכוחות המזוינים במדינה והן "הוכיחו את ערכן לא בעקבים, אלא במקלעים". אולנה קונדרטיוק, סגנית יו"ר הפרלמנט, ציינה כי יותר מ-13,500 חיילות נלחמו במזרח המדינה בסכסוך מול הבדלנים הפרו-רוסים. בנוסף לכך, בצבא משרתות יותר מ-4,000 קצינות.

שר ההגנה, אנדריי טאראן, אמר אתמול כי הוא הנחה את הגורמים הרלונטיים לבחון אם החיילות יוכלו לנעול נעליים "ניסיוניות" - לפי הדיווחים, מגפי קרסול - במקום נעלי עקב. הצבא לא סיפק הסבר מדוע עליהן ללבוש נעלי עקב ולא מגפיים צבאיים כמו חיילים גברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully