וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: הפרסום לפיו משפחת נתניהו לוקה במחלת נפש "משקף את המציאות"

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 12:29

בכתב הגנה שראש הממשלה לשעבר הגיש במסגרת תביעת הדיבה מצד נתניהו, טוענים פרקליטיו כי הפרסומים לפיהם המשפחה לוקה במחלת נפש "משקפים את המציאות", וכי אולמרט הביע דאגתו הגנה לגורל המדינה תחת שלטון ראש הממשלה הקודם. לפי עורכי דינו, הוא אף רשאי לבחור את הפסיכיאטר

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הגיש הבוקר (ראשון) לבית המשפט השלום בתל אביב כתב הגנה מטעמו במסגרת תביעת הדיבה, שהגישו נגדו ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, רעייתו, ובנו יאיר. אולמרט דורש כי שרה נתניהו תעבור בדיקה פסיכיאטרית רפואית.

בכתב ההגנה טוענים פרקליטיו של אולמרט, עוה"ד אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל אזולאי, כי הפרסומים, לפיהם משפחת נתניהו לוקה במחלת נפש, משקפים את המציאות, ושאולמרט בסך הכול הביע את דעתו בתום לב, ומתוך חרדה כנה ואמיתית לגורלה של מדינת ישראל, תחת שלטון נתניהו. על פי כתב ההגנה, האחרון ניסה לכרסם בדמוקרטיה, ושאף להגיע למעמד של "שליט יחיד".

בכתב ההגנה מבהיר אולמרט כי "מבחינתו, ובוודאי בהקשר הנדון, צמד המילים 'חולה נפש' אינו בבחינת כינוי גנאי כלל וכלל", וכי הוא "לא היה מעלה בדעתו להוציא מפיו את צמד המילים הזה, על מנת לחרף, לבזות ולגדף". הוא מוסיף וטוען כי אדם הלוקה בנפשו ראוי לאותו היחס - ואולי ליחס טוב יותר מזה - לו זוכה מי שאינו לוקה בנפשו". לדבריו, "הלוקה בנפשו הוא אדם ככל האדם, וככל החולים, במחלות כאלה ואחרות, אף הוא ראוי לטיפול הולם וליחס ראוי".

אהוד אולמרט. ראובן קסטרו
"צמד המילים 'חולה נפש' אינו בבחינת כינוי גנאי כלל וכלל". אולמרט/ראובן קסטרו

בכתב ההגנה מעלים פרקליטיו של אולמרט טענות קשות בנוגע למצבם הנפשי של בני משפחת נתניהו, וטוענים כי לאולמרט ידוע "כי גב' נתניהו עברה טיפולי נפש, במוסדות רפואיים שונים, בישראל ובחו"ל - ויכול שאפילו בסמוך לפני הגשת כתב הגנה זה - כי הדבר הוסתר מן הציבור, וכי הציבור אף הוטעה להאמין, שבעת שגב' נתניהו שהתה באותם מוסדות רפואיים, היא שהתה, למעשה, במקומות אחרים ועברה חוויות אחרות".

עו"ד טיטונוביץ ועקל אזולאי טוענים בכתב ההגנה: "לנתבע ידוע גם אודות זאת, שאחד הטיעונים, עליהם ביסס - במהלך שנת 2015, או בסמוך לכך - פרקליטה המנוח של גב' נתניהו, ד"ר עקב וינרוט ז"ל, את בקשתו מן היועץ המשפטי לממשלה דאז, 'לסגור' את 'תיק המעונות' בעניינה, היה זה, שלפיו גב' נתניהו לוקה במחלת נפש".

בתחילתו של כתב ההגנה, מזכירים עוה"ד טיטונוביץ ועקל אזולאי את הלכת בית המשפט העליון, שלפיה מי שמגיש תביעה מוותר על הפרטיות שלו. הם מוסיפים ומודיעים כי מאחר שהתביעה הוגשה בגין דברי אולמרט, שנגעו ל"מחלת נפש" של המשפחה, יהיה עליהם להעמיד את עצמם לבדיקה של רופא מומחה פסיכיאטר, אשר ייבחר על ידי אולמרט. זאת, על מנת שאולמרט יוכל להתגונן בפני התביעה ולהוכיח את האמת שבדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully