וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 הרוגים בשריפת יער בקפריסין: "הקשה בהיסטוריה שלנו"

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 13:34

השריפה פרצה באזור הררי ומיוער מצפון ללרנקה ולימסול, ובניקוסיה פנו לסיוע בינלאומי, כולל מישראל. ההרוגים הם ככל הנראה אזרחים מצרים, שנעדרו מאז פרוץ הדליקה אתמול

שריפת יער באזור לרנקה, קפריסין, 3 ביולי 2021. רויטרס
באירופה מתגייסים לסייע. שריפות היער בקפריסין, אתמול/רויטרס

הרשויות בקפריסין אמרו היום (ראשון) כי ארבעה בני אדם נספו בשריפת יער ענקית המשתוללת באזור הר טרודוס. במדינת האי אמרו כי זאת שריפת היער הקשה ביותר בתולדותיה. האש מלובה ברוחות חזקות, והיא פגעה בלפחות עשר קהילות שמצפון ללימסול ולרנקה באזור של עצי אורן ושדות קוצים.

שר הפנים, ניקוס נוריס, אמר כי הקורבנות הם ככל הנראה אזרחים מצרים שנעדרו מאז אתמול. מנהל מחלקת היערות, קרלמבוס אלכסנדרו, אמר לטלוויזיה המקומית כי "זאת שריפת היער החמורה ביותר בהיסטוריה של קפריסין". הנשיא ניקוס אנסטסיאדס אמר אתמול כי מדובר ב"יום קשה מאוד" עבור קפריסין, והוא הודה ליוון וגם לישראל על התחייבותן לסייע.

המאמצים מתרכזים במניעת התפשטות האש לאורך הר ומהגעתה ליער אורן שבפסגת מכאירס, מהגבוהות ביותר בקפריסין. הסיבה לפרוץ השריפה, שהחלה אתמול בשעות הצהריים, לא ברורה. חודשי הקיץ בקפריסין הם חמיד במיוחד, והטמפרטורות הגיעו בימים האחרונים ליותר מ-40. המשטרה הודיעה כי היא חקרה גבר בן 67 בקשר לשריפה.

שריפות ענק ביער באזור לרנקה, קפריסין. 3 ביולי 2021. AP
שריפות ענק ביער באזור לרנקה, קפריסין. 3 ביולי 2021/AP
שריפות ענק ביער באזור לרנקה, קפריסין. 3 ביולי 2021. AP
שריפות ענק ביער באזור לרנקה, קפריסין. 3 ביולי 2021/AP

הנציבות האירופית אמרה כי יוון שלחה מטוסי כיבוי לקפריסין, ואיטליה מתכננת לעשות זאת גם כן. בנוסף לכך, הנציבות הודיעה על הפעלת לוויין החירום של האיחוד האירופי, "קופרניקוס", כדי למפות את הנזקים במוקדי השריפה.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר כי הלילה אישרה ישראל את יציאתם של שני מטוסי כיבוי לקפריסין, יחד עם חומרים וציוד למאבק בשריפות. "קפריסין היא ידידה גדולה של ישראל, ואנחנו עומדים לצדה", אמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully