וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל איומי אנשי ימין קיצוני: המשטרה תאבטח את ראש מועצת שומרון

עודכן לאחרונה: 2.7.2021 / 21:34

על פי מידע מודיעיני שהגיע למשטרה, גורמים המתנגדים להסדר הפשרה שמסדיר את פינוי מאחז אביתר, שיוסי דגן היה אחד ממוביליו, תכננו לפגוע בראש המועצה. לוואלה! נודע כי דגן מאוים ברמה 6 - דרגת האיום הגבוהה ביותר

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יקבל החל מהיום (חמישי) אבטחה צמודה מהמשטרה בשל היותו מאוים ברמה 6, רמת האיום הגבוהה ביותר - כך נודע לוואלה!. מידע מודיעני שהגיע למשטרה מסמן על כוונות לניסיונות של אנשי ימין קיצוני לפגוע בדגן, בעקבות חוסר שביעות רצון מהסכם הפשרה שנחתם להסדרת פינוי מאחז אביתר.

דגן ביקר באביתר לפני מספר ימים, ולדברי גורמי ביטחון הוא הותקף שם באבנים ובביצים. בנוסף, דגן קיבל שיחות טלפון מאיימות מצעירים יהודים שהטיחו בו כי "הוא בגד בהם". דגן סירב להגיש תלונה במשטרה אך למרות זאת המידע הגיע למשטרת ישראל, מה שהביא את המשטרה להגדיר את דגן כמאויים ברמה 6 מתוך 6.

כחלק מהאבטחה, יתקיימו סיורי ניידות משטרה סביב ביתו של דגן. מקורביו טענו כי אינו מאויים על ידי יהודים, אלא על ידי ערבים, אולם בדיקה נוספת במערכת הביטחון מעלה כי מדובר באיום של יהודים מהימין הקיצוני שמתנגדים לפשרה באביתר.

ראש המועצה האזורית יוסי דגן בפינוי פצועי הפיגוע בצומת תפוח לבי"ח בילינסון, 2 במאי 2021. ראובן קסטרו
מאוים בדרגה 6. יוסי דגן/ראובן קסטרו

הלילה אישרו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ באופן סופי את הסכם הפשרה להסדרת המאחז אביתר. אתמול הסכימו תושבי המאחז להסדרה, לפיה הם יפנו את בתיהם עד יום שישי בשעה 16:00. לאחר הפינוי, המדינה תבחן את מעמד הקרקע שעליה המקום נבנה.

טרם האישור, מזכיר הממשלה שלום שלמה חתם על הפשרה על דעת היועץ המשפטי לממשלה, והציג אותו לבנט וגנץ. לאחר מכן, קיבל דגן את העתק המסמך של בנט וגנץ, המאשר את הסכם הפשרה. "מתוך האתגר והקושי נצא מחוזקים יותר באביתר ובבניין הארץ", אמר דגן.

אתמול אמר דגן לאחר הסכמת התושבים למתווה הפשרה כי "התקבלה החלטה לא פשוטה עבור שני הצדדים. מתוך האתגר והקושי נצא מחוזקים יותר באביתר ובבניין הארץ, המתווה שסוכם הוא לא מתווה החלומות שלנו אולם כל צד בא בו לקראת השני למען אחדות ישראל בימים קשים אלו של פילוג בעם. ההסכם הזה מחייב אותנו לצעדים לא פשוטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully