וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצעות סחר בסוכר: אמ"ן חשף מערך העברת כספים לחמאס

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 15:31

פעילות חשודה שהתגלתה בעזה הובילה לחשיפת סכומי כסף מעסקאות לגיטימיות לכאורה - שהגיעו לזרוע הצבאית של חמאס. במטרה לחשוף את הרשת הפיננסית, הוחרמו כ-230 טונות של סוכר שמומנו ע"י חלפן כספים המוכר כסייען של הארגון

אגף המודיעין בצה"ל חשף היום (חמישי) נתיב העברת כספים לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה ולפעילות טרור ביהודה ושומרון באמצעות סחר בטונות של סוכר. גורמים במערכת הביטחון מסרו כי "חמאס מפעיל רשת של חלפנים וסוחרים בעזה וביהודה ושומרון למימון הזרוע הצבאית החמאס".

בפעילות משותפת של אגף המודיעין הצבאי, המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון והמרכז הלאומי לאבחון מטען ברשות המסים התגלתה לאחרונה פעילות חשודה של סחר במוצרי מזון לרצועת עזה. במהלך החקירה התברר כי סוחרים ברצועת עזה שעוסקים בייבוא דרך מעבר כרם שלום, פנו לחלפן מרכזי בעזה, שידוע כסייען בכיר לזרוע הצבאית של חמאס. האחרון משמש גם כבעלים של חברות אשר הוכרזו בעבר כארגוני טרור לאחר שנחשפה פעילות הסיוע שלהם לחמאס.

במסגרת תהליך ההונאה של גורמי האכיפה הישראליים, החלפן וחברות שבבעלותו מימנו רכש סחורות,
בין היתר סוכר ומוצרי מזון בסיסיים נוספים שיועדו למכירה לתושבי עזה, וההכנסות מהפעילות היו מיועדות לעבור בתום התהליך לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.

אספקת הסוכר שנתפסה. צה״ל חשף צינור העברת כספים לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה באמצעות סחר בטונות של סוכר. 1 ביולי 2021. ., מערכת וואלה!
נמנע מימון משמעותי של הזרוע הצבאית של חמאס. 230 טונות של הסוכר שהוחרם/מערכת וואלה!, .

לאחר שהמידע נבחן על ידי גורמים משפטיים, הוא הוצג לשר הביטחון בני גנץ שחתם על צו תפיסה מנהלי להחרמת כ-230 טונות סוכר שהיו בדרכם לרצועת עזה. הסחורה הייתה אמורה להיכנס בצורה "תמימה" דרך מעבר כרם שלום, לאחר ביצוע בידוק ביטחוני שלא היה מגלה מאומה מתהליך ההונאה של החמאס.

גורמי ביטחון אמרו אמש כי בפעילות זו נחשפה ונפגעה תשתית נרחבת של חמאס למימון טרור באמצעות ייבוא סחורות לרצועת עזה. על פי החשד, ארגון הטרור חמאס מפעיל תשתית של חלפנים, סוחרים וחברות, אשר עוסקות ביבוא סחורות לרצועת עזה, על מנת להכניס מיליוני דולרים לתוך הרצועה, ומשם - למערכים צבאיים שונים של הארגון.

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי לא מדובר בפעולה ראשונה שבוצעה, וכי בעזרת פעולות מודיעיניות ומבצעיות הצליחה ישראל לפגוע במספר צירי מימון ולהחרים סחורות בצו תפיסה מנהלי. גנץ אמר כי "נמשיך להילחם בטרור ולייבש את מקורות התקצוב שלו. כפי שלא נאפשר העברת כסף ישירות לחמאס, נעשה הכל גם כדי למנוע את הצירים העקיפים למימון ההתעצמות שלו. הכיס של החמאס, הוא עוד דרך, להבטיח שמה שהיה הוא לא מה שיהיה".

"נמשיך להילחם בטרור, ולייבש את מקורות התקצוב שלו", אמר שר הביטחון בני גנץ. "כפי שלא נאפשר העברת כסף ישירות לחמאס, נעשה הכל גם כדי למנוע את הצירים העקיפים למימון ההתעצמות שלו. הכיס של החמאס, הוא עוד דרך, להבטיח שמה שהיה הוא לא מה שיהיה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully