וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 שנים: ראש המל"ל בן שבת התפטר מתפקידו

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 23:42

בן שבת, הנחשב מקורב ליו"ר האופוזיציה נתניהו, הודיע לראש הממשלה בנט כי יסיים את תפקידו בסוף אוגוסט. בנט צפוי בקרוב לבחור לו מחליף, שיעבור עם בן שבת תהליך חפיפה. ראש הממשלה הודה לו על "שנים ארוכות של תרומה לביטחון ישראל בצורה מקצועית ומוצלחת"

ראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) מאיר בן שבת הודיע היום (רביעי) לראש הממשלה נפתלי בנט על סיום תפקידו. בן שבת, שמכהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות, יסיים את תפקידו בסוף חודש אוגוסט. בנט הודה לו "על שנים ארוכות של תרומה לביטחון ישראל בצורה מקצועית ומוצלחת".

עם כינונה של הממשלה החדשה, לפני כשלושה שבועות, נענה בן שבת לבקשת בנט להישאר בתפקידו, במטרה לאפשר שמירה על היציבות והרציפות התפקודית. כעת, ראש הממשלה צפוי למנות לו מחליף בקרוב, תוך תהליך חפיפה סדור עם בן שבת.

בנט הוסיף לשבח את בן שבת ואמר כי בתפקידים שמילא הוא "הפגין ביצועים מרשימים, תוך הבנה מעמיקה של האתגרים המדיניים והביטחוניים מולם ניצבת מדינת ישראל. גם במשבר הקורונה, עבד מאיר ימים כלילות למען בריאותם של אזרחי ישראל, ותפקד בצורה ראויה להערכה. אני סמוך ובטוח כי נכונה לו עוד תרומה רבה למדינת ישראל גם בעתיד".

מאיר בן שבת. -, פלאש 90
מאיר בן שבת/פלאש 90, -

גם שר הביטחון בני גנץ הודה לבן שבת "על שירותו במשך עשרות שנים למען ביטחונה וחוסנה הפנימי של מדינת ישראל. מאיר לקח חלק בתהליכים מעצבים משמעותיים באזור בשנים האחרונות, ואני בטוח שימשיך לשרת את מדינת ישראל, גם בהמשך".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו העיד על בן שבת כי סייע לו רבות בפעולות גלויות וסמויות להבטחת עתיד מדינת ישראל. "יחד עם כל אזרחי ישראל אני מודה מעומק ליבי לראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, על שירות יוצא מן הכלל למען ביטחון ישראל. מאיר סייע לי רבות בהשגת הסכמי השלום ההיסטוריים שהבאנו בין ישראל למדינות ערב. אני מודה לו על שירותו המסור במאבק המוצלח שהובלנו נגד הקורונה, שהביא את ישראל להיות המדינה הראשונה בעולם לצאת מהמגיפה העולמית בשלום. מאיר - תודה על לילות ארוכים וימים עמוסים. עם ישראל חייב לך תודה גדולה", אמר נתניהו.

בן שבת מונה על ידי נתניהו לתפקיד ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי ב2017, אחרי קריירה ארוכת שנים בשב"כ. הוא נחשב לאיש אמונו ומקורב מאוד לנתניהו, ושיחק תפקיד מכריע בגיבוש הסכמי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ ומרוקו וחימום היחסים עם מדינות אפריקה. עם זאת, בן שבת זכה גם לביקורת על חציית הקווים בין תפקידו הרשמי לבין קרבתו לנתניהו. בנובמבר 2018, הוא נשלח על ידיו לרב חיים דרוקמן כדי לגייס אותו ללחוץ על נפתלי בנט ואיילת שקד שלא לפרוש מהממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייעצות ביטחונית עם ראש השב"כ וראש המל"ל, ובשיחת ועידה עם שר הביטחון והרמטכ"ל, במתקן ביטחוני במרכז הארץ. 24 בפברואר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
זכה לביקורת על שילוב בין תפקידו הרשמי לקרבה לנתניהו. בן שבת (מימין) עם נתניהו וראש השב"כ ארגמן/אתר רשמי, אתר רשמי

התפטרותו של בן שבת מצטרפת לזו של שגריר ישראל בארצות הברית, גלעד ארדן, שביקש ביום ראשון לסיים את תפקידו מיד עם מינויו של שגריר חדש מטעם הממשלה החדשה. ארדן ימשיך לכהן כשגריר ישראל באו"ם, כשבנט טרם החליט מי ימונה מטעמו לשגריר בוושינגטון.

ארדן, מבכירי הליכוד, מונה בשנה שעברה לשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית על ידי ממשלת נתניהו-גנץ. הוא היה אמור לכהן בתפקיד הכפול עד נובמבר הקרוב, במסגרת הסכמי הרוטציה של הליכוד וכחול לבן, ולהמשיך בתפקידו כשגריר באו"ם בלבד לעוד שנה וחצי. לאור ההתנגדות והמחאה בליכוד לממשלת בנט-לפיד, ארדן העדיף שלא להמשיך בתפקיד בוושינגטון, שכן מדובר במינוי רגיש ומקורב ביותר, שנחשב כשליח אישי של ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully