וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה של ארה"ב לשעבר דונלד רמספלד מת בגיל 88

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 1:18

רמספלד, שכיהן בתפקיד בשתי קדנציות, תחת הנשיאים ג'רלד פורד וג'ורג' בוש הבן, מת בניו מקסיקו כשהוא מוקף בבני משפחתו. הוא היה אחד מאדריכלי המלחמות של ארה"ב באפגניסטן ועיראק, שבאו אחרי אירועי 11 בספטמבר

שר ההגנה האמריקני לשעבר, דונלד ראמספלד. AP
דונלד רמספלד/AP

שר ההגנה של ארצות הברית לשעבר, דונלד רמספלד, מת היום (רביעי) בגיל 88. משפחתו הודיעה כי הוא הלך לעולמו "אחרי שישה עשורים של פעילות ציבורית", כשהוא מוקף ביקיריו בביתו שבטאוס, ניו מקסיקו.

כחבר בולט במפלגה הרפובליקנית, רמספלד כיהן בתפקיד שר ההגנה בשתי קדנציות, תחת שני נשיאים שונים. תחילה בגיל 43 תחת הנשיא ג'רלד פורד בין השנים 1975-1977, בתור האדם הצעיר ביותר שאחז בתפקיד, וכעבור 24 שנים בגיל 74 תחת הנשיא ג'ורג' בוש הבן בין השנים 2001-2006 - אז הפך למבוגר ביותר שהחזיק בתפקיד. הוא אף החל להתמודד לנשיאות בעצמו למשך תקופה קצרה ב-1988, אך פרש מהמרוץ במהרה.

אריאל שרון ודונלד ראמספלד. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
רמספלד עם אריק שרון/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

"הוא ביצע את תפקידו עם כוח, מיומנות וכבוד", הנשיא לשעבר בוש הילל את רמספלד ושירותו כשר הגנה בתקופת מלחמה. רמספלד הוביל את האסטרטגיות האמריקניות בזמן המלחמה הקרה בשנות ה-70 ועשורים לאחר מכן, בעידן הטרור, הוא ניהל את המערכות באפגניסטן ועיראק. רמספלד היה מעורב בצורה משמעותית בהחלטת ארצות הברית לפלוש לשתי המדינות, במסגרת התגובה האמריקנית למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דונלד רמספלד וג'ורג' בוש בטקס זכרון להרוגי מתקפת 11/9 בפנטגון, 2008. סוזן וולש, AP
רמספלד עם בוש בטקס זיכרון להרוגי מתקפת 11 בספטמבר, 2008/AP, סוזן וולש

רמספלד ,שהיה ידוע בתור בן בריתו וחברו הקרוב של סגן הנשיא לשעבר דיק צ'ייני, נחשב לבעל גישה לוחמנית, שהיה מתסיס ומתאגר יריבים בקבינט, חברי קונגרס ואנשי צבא. בנוסף לכך, בכהונתו השנייה הוא נחשב כשר ההגנה החזק ביותר מאז רוברט ס. מקנמארה שכיהן בזמן מלחמת וייטנאם.

המלחמה הארוכה, היקרה והשנויה במחלוקת בעיראק בסופו של דבר גבתה מרמספלד את הקריירה הפוליטית שלו. אך בשונה ממקנמארה, רמספלד לא הביע במהלך השנים ולא דיבר על פגמים בקבלת החלטות העבר, ואף הזהיר כי נסיגה מעיראק תהיה "טעות איומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully