וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ בקהיר: חברי המשלחת הישראלית הופתעו לגלות בכירי חמאס בחדר הסמוך

30.6.2021 / 21:54

במסגרת השיחות על ההסדרה המתקיימות במצרים, גורמים במערכת הביטחון מסרו כי התקיימו "גישושים" עם הארגון העזתי בסוגיית השבויים והנעדרים, אולם טרם חלה התקדמות מפני שבחמאס התעקשו על שחרור אסירים עם דם על הידיים. מחר יוצגו בפני גנץ הקלות נוספות עבור הרצועה

במהלך שיחות ההסדרה שהתקיימו אתמול (שלישי) בקהיר, הופתעו נציגי המשלחת הביטחונית הישראלית לגלות כי בחדרים מקבילים באותו מבנה שוהים נציגים בכירים של חמאס. לדברי גורמים במערכת הביטחון לא חלה התקדמות במשא ומתן על נושא השבויים והנעדרים מאחר ובחמאס התעקשו בפני קציני המודיעין המצריים על שחרור אסירים ביטחוניים עם דם על הידיים.

השיחות בתיווך מצרי, שהתנהלו בפעם הראשונה מאז מבצע שומר החומות, הוגדרו על ידי גורמי ביטחון כ"גישושים ראשוניים". הצד הישראלי מחה בפני המצרים כי בזמן שישראל גילתה רצון טוב כלפי אזרחי רצועת עזה והתירה כניסת סחורות ודלקים דרך מעבר כרם שלום, הנהגת חמאס לא נקטה בשום צעד למעט שקט על הגבול והפסקת הפרחת בלוני טרור.

משפחות החטופים הפגינו מחוץ לאזכרה לחללי צוק איתן 20.06.21. רוני כנפו
גישושים ראשוניים. לאה גולדין בהפגנת משפחות החטופים/רוני כנפו
מיכליות דלק וגז החלו במעבר כרם שלום בדרום רצועת עזה, 27 במאי 2021. שי מכלוף
כל עוד לא תהיה התקדמות בעסקה, שיקום עזה לא יקודם. מיכליות דלק בכרם שלום/שי מכלוף

לפי הערכות במערכת הביטחון, בשבועות הקרובים הקבינט הביטחוני יידרש להתכנס ולקבל החלטה האם להתפשר על עסקה שכוללת רוחצי ישראלים, על בסיס עמדת חמאס, או להמשיך עם המדיניות בה נקטה הממשלה הקודמת לפיה אין עסקה שכוללת אסירים עם דם ישראלים על ידיהם, וכל עוד לא תהיה התקדמות בעסקת השבויים והנעדרים, שיקום רצועת עזה לא יקודם.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, צפוי להציג מחר בפני שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי בדיון הערכת המצב רשימת הקלות ברצועת עזה שיאושרו במידה וחמאס ימשיך לשמור על השקט בגבול. ההקלות, עליהן טרם הוחלט, עשויות לכלול סחורות נוספות פרט למזון והגדלת מרחב הדיג. בתוך כך, אמורים להגיע בימים הקרובים לפתרון העברת הכספים מקטאר באמצעות האו"ם לרצועת עזה אך עדיין אין סיכום סופי למהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully