וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: להרשיע את רביב באי מניעת רצח רבין

3.2.2003 / 14:04

מסיכומי הפרקליטות שהוגשו לבית משפט השלום עולה: רביב טען לאחר הרצח כי ידע על כוונות רוצח ראש הממשלה; עוד טוענים התובעים: בעדותו ניסה יגאל עמיר שלא להפליל את רביב

הפרקליטות מבקשת מבית משפט השלום להרשיע את סוכן השב"כ לשעבר, אבישי רביב, בעבירה של אי מניעת רצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל. כך עולה מסיכומי הפרקליטות במשפטו של רביב, שהותרו לפרסום. בקול ישראל דווח, כי במסמכי הפרקליטות נטען כי בעדותו מיד לאחר הרצח אמר רביב כי ידע על כוונותיו של רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר, ולא ניסה למנוע זאת.

בסיכומים נטען כי חגי עמיר, אחיו של יגאל, העיד במשטרה כי אבישי רביב שמע על הכוונה לרצוח את רבין. לדברי עו"ד משה שילה מהפרקליטות, על פי קנה המידה שקבע בית המשפט העליון במשפטה של מרגלית הר שפי, יש להרשיע את רביב שידיעתו על כוונת הרצח היתה "במודעות מלאה".

בנוגע לטענת רביב כי שיקר לאחר הרצח, כדי להציל את השב"כ בשל המצב הסוער לאחר הרצח, טוענים בפרקליטות כי טענה זו נשמעה רק בשלב מאוחר של המשפט, ואין לקבלה. על פי הסיכומים, מדובר ב"עירבוביה של דברים לא הגיוניים שדבר אחד לא מתקשר לדבר השני".

בפרקליטות טוענים עוד, כי רביב ידע שיגאל עמיר הלך חמוש למרכז "יד ושם" בירושלים כדי לרצוח את רבין, "ידיעה ממשית ומפורשת" על פי הסיכומים "אין לקבל את גרסת עמיר בבית המשפט, שרביב לא ידע על כוונת הרצח. שכן זו גישתו של עמיר לכל אורך המשפט – לא להפליל מעורבים אחרים במעשה הרצח". בפרקליטות טוענים עוד, כי רביב היה איש ימין, פעיל בתנועת כך משחר ילדותו, ורקע זה מסביר את הימנעותו מלדווח על כוונותיו של עמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully