וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לשגרירים באו"ם: לאפשר לאיראן להוציא לפועל תכנית גרעין - חוסר אחריות

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 0:00

נשיא המדינה היוצא ערך מפגש פרידה עם עשרות שגרירים באו"ם ממדינות העולם, בהם גם שגרירי ארה"ב ורוסיה. לצד דבריו על איראן, שיגר ריבלין מסר גם לאבו מאזן: "תפקידנו הוא לא הביא לסיום הסכסוך. מוקדם יותר נפגש גם עם מזכ"ל האו"ם ומחה על ההטייה נגד ישראל

עשרות שגרירים באו"ם ממדינות העולם השתתפו היום (שלישי) במפגש פרידה מהנשיא היוצא ראובן ריבלין, אותו אירח שגריר ישראל לארצות הברית ולאו"ם, גלעד ארדן. באירוע, בו השתתפו בין היתר שגרירי ארצות הברית, רוסיה, מרוקו, בחריין, בהוטאן, ועוד באו"ם, הנשיא מיקד את דבריו במסר על המאבק המשותף באיום האיראני.

"על הקהילה הבינלאומית לאלץ את איראן לשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כדי להגן על המזרח התיכון", אמר ריבלין. "לאפשר לאיראנים להוציא לפועל את תוכנית הגרעין זה לא אחראי. לאפשר למשטר הלא אחראי הזה להשיג נשק להשמדה המונית זו טעות חמורה ומסוכנת".

ריבלין פתח את נאומו במסר פומבי ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לו קרא "לשכוח את העבר. תפקידנו להביא לסוף את הסכסוך הזה. ישראל תתקיים לנצח כמדינה יהודית כל עוד תהיה מדינה דמוקרטית, ואני בטוח ששנינו יכולים להבין כיצד אפשר וצריך לחיות ביחד. בואו נשכח מה קרה, נבנה אמון, ונתמקד בעתיד".

הנשיא ראובן ריבלין בביקורו בארצות הברית, 29 ביוני 2021. חיים צח לע"מ, אתר רשמי
מסרים נגד איראן. ריבלין/אתר רשמי, חיים צח לע"מ
בווידאו: נשיא המדינה ראובן ריבלין מטייל בסנטרל פארק אחרי נחיתתו בניו יורק/מערכת וואלה!

השגריר ארדן דווקא תקף את אבו מאזן בנאומו. "רק הבוקר, מחמוד עבאס נשא נאום מביש בו טען כי ישראל הושתלה במזרח התיכון על ידי הקולוניאליסטים במטרה לפצל את האזור ולהחליש אותו. אויביה של ישראל משתמשים בהצהרות חסרות הבסיס שיוצאות מהאו"ם כדי לעשות דה לגיטימציה לישראל וזה קורה גם בגלל העמדות שנשמעות באו"ם".

ארדן קבל בפני השגרירים על ההטיה האנטי ישראלית באו"ם ואמר כי "בישראל, האו"ם הוא סוג של חידה. מצד אחד, האו"ם מורכב מהרבה מדינות שיש לנו איתן יחסים קרובים מאוד. מצד שני, אי אפשר להתעלם מהיחס המפלה באו"ם נגד ישראל. זה מתבטא בכמות ההחלטות וההצהרות נגד ישראל שיוצאות מכאן , לעומת מדינות אחרות שבאמת מסכנות את השלום והביטחון בעולם- כמו איראן". לדברי ארדן, "אם היום היתה מתקיימת באו"ם ההצבעה על הקמת מדינה יהודית- לא בטוח שהיא היתה עוברת".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הנשיא ראובן ריבלין בביקורו בארצות הברית. 29 ביוני 2021. שחר עזרן, אתר רשמי
עשרות שגרירים השתתפו באירוע. מפגש פרידה מהנשיא ריבלין, היום/אתר רשמי, שחר עזרן

שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס גרינפלד, שנאמה גם היא בארוחת הצהריים, הודתה לריבלין על כך שהוא "הגן על הערכים הדמוקרטיים שמאחדים את העם היהודי והעם האמריקני של שיוויון, סובלנות ודו קיום". היא התייחסה גם לנוכחותם של שגרירי מרוקו ובחריין באירוע ואמרה כי "זו עדות לאיך נורמליזציה יכולה להיאבק בהטיה ולקדם שגשוג ושלום באזור, ולסייע בפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני".

שגריר מרוקו באו"ם, עומאר חילאל, נאם גם הוא ואמר כי "אני רואה את המזרח התיכון משתנה ואיני מתכחש לסכנות והקשיים אבל אני אופטימי מאוד. מה שקרה לפני מספר חודשים הוא לא פחות מהיסטורי. איש לא צפה שמדינת ישראל תגיע להסכמים שכאלה". לדבריו, "לנו במשפחת האומות יש מחויבות לאחדות הזו ולערכים המשותפים הללו ולבניית עתיד טוב יותר עבור האזור כולו. לאו"ם יש מחויבות להלחם בשנאה, באיסלאמופוביה, באנטישמיות - כולנו הבנים של אברהם ולכולנו יש עתיד אחד". בסיום דבריו הזמין את הנשיא ריבלין לבקר במרוקו עם פרישתו.

ריבלין עם השגריר המרוקאי באו"ם עומר חילאל, 29 ביוני 2021. שחר עזרן, אתר רשמי
"עדות לאיך נורמליזציה יכולה לקדם שגשוג באזור". ריבלין עם השגריר המרוקאי באו"ם עומר חילאל/אתר רשמי, שחר עזרן
נשיא המדינה ראובן ריבלין ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בפגישה עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה האו"ם בניו יורק. 29 ביוני 2021. חיים צח, לע"מ, אתר רשמי
מחה על ההטייה נגד ישראל. ריבלין וארדן עם מזכ"ל האו"ם/אתר רשמי, חיים צח, לע"מ

לפני האירוע, הנשיא נפגש במטה האו"ם עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, וגם בפניו מחה על ההטייה נגד ישראל במוסדות האו"ם. "האזור שלנו במזרח התיכון זקוק לבניית אמון בין העמים. שלום בין ישראל לפלסטינים לעולם לא יושג באמצעות החלטות אנטי-ישראליות או ועדות חקירה". בהתייחס למאמצי ההסדרה ברצועת עזה הנשיא אמר "אנחנו מעוניינים להמשיך ולעבוד עם האו"ם בסיפוק הצרכים ההומניטריים לתושבי עזה, עמם אין לנו שום סכסוך. אולם, כל הסדר חייב לכלול בתוכו את השבת חיילינו ואזרחינו השבויים, ומוחזקים בידי ארגון הטרור חמאס".

בפגישות בניו יורק היום השתתפה גם לאה גולדין, אמו של הדר גולדין, שדנה עם המזכ"ל והשגרירים על הצורך לפעול להשבת בנה גם באמצעות מסרים נחרצים של המוסדות הבינלאומיים אל חמאס. הפגישות עם השגרירים סיימו את ביקורו של ריבלין בניו יורק, והלילה הוא צפוי לטוס חזרה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully