וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם 47.9 מעלות: עיירה בקנדה שברה את שיא החום ביום השני ברציפות

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 0:06

בלייטון שבקולומביה הבריטית מדדו מעלה יותר בהשוואה ליום קודם לכן, והציבו רף חדש בהיסטוריה המקומית. גל החום מכה גם בצפון-מערב ארה"ב, עם שיאי חום בסיאטל ובפורטלנד

עיירה בקולומביה הבריטית בקנדה שברה אתמול (שני) את שיא החום שנרשם אי-פעם במדינה זה היום השני ברציפות. לא פחות מ-47.9 מעלות נמדדו בלייטון אתמול, לעומת 46.6 מעלות יום קודם לכן. לפני השבוע הזה, הטמפרטורות בקנדה מעולם לא היו גבוהות מ-45.

גל החום הכבד בקנדה מתרחש במקביל לזה שפוקד חלקים מצפון-מערב ארצות הברית, והערים פורטלנד - 46.1 מעלות - וסיאטל - 42.2 מעלות - היו עדות לימים החמים ביותר בהיסטוריה שלהן מאז תחילת הרישומים בשנות ה-40.

מומחים אומרים כי שינויי האקלים בעולם יובילו להתגברות אירועי מזג אוויר קיצוניים, כמו גלי חום. עם זאת, קשה לקשר כל אירוע בודד לתופעת ההתחממות הגלובלית.

"כמעט בלתי אפשרי לצאת החוצה", אמרה תושבת לייטון וסיפרה ששלחה את ביתה הצעירה להתארח אצל משפחתה שגרה באזור אחר בקולומביה הבריטית, שם הטמפרטורות נמוכות יותר. "אנחנו משתדלים להישאר בבית עד כמה שאפשר. אנחנו רגילים לחום. אבל חום של 30 מעלות שונה מחום של 40 מעלות", היא ציינה.

אנשים בחוף הים במהלך גל החום בקולומביה הבריטית בקנדה. 29 יוני 2021. רויטרס
אנשים בחוף הים במהלך גל החום בקולומביה הבריטית בקנדה, אתמול/רויטרס

גם גל החום בסיאטל במדינת וושינגטון שבארצות הברית שבר שיאים. תושב העיר סיפר כי ההרגשה בה היא כמו במדבר. "בדרך כלל הטמפרטורה היא אולי 60 (בפרנהייט). כשהיא 70 זה יום נהדר - כולם בחוץ בבגדים קצרים. אבל מזג אוויר כזה הוא מגוחך".

תושבי פורטלנד נהרו במהלך היום לאזורים מקוררים בעיר, בעוד שבסיאטל, הצפונית לה, חברת אמזון התירה לציבור להיכנס למטה החברה כדי לחמוק מהחום בחוץ.

משרד איכות הסביבה של קנדה פרסם אזהרות מזג אוויר במחוזות קולומביה הבריטית ואלברטה, וכן באזורים בססקצ'ואן, שטחים בצפון וקטע ביוקון. "אנחנו המדינה השנייה הקרה ביותר בעולם, והמושלגת ביותר", אמר דייויד פיליפס, חוקר אקלים בכיר במשרד. "בדרך ככלל אנחנו מבחינים בגלי קור וסופות שלגים, אבל לעיתים רחוקות אנחנו מדברים על מזג אוויר חם שכזה", הוא מסביר. "בדובאי קר יותר מאשר מה שאנחנו חווים כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully