וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרמניה מעריכים: רצח 3 הנשים באזור פרנקפורט היה פיגוע

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 17:36

המהגר הסומלי שדקר עוברי אורח בווירצבורג אמנם טופל במוסד פסיכיאטרי לאחרונה, אך התביעה אמרה כי הוא נשמע צועק "אללה אכבר" והוא דיבר על "ג'יהאד" ממיטת בית החולים. התקיפה עוררה מחדש את הדיון על הגירה, 3 חודשים לפני הבחירות. "עוד דוגמה למדיניות הכושלת של מרקל"

בווידאו: תיעוד אדם תוקף אזרחים בסכין בעיר וירצבורג שבגרמניה, שלושה נהרגו/מערכת וואלה!

החוקרים בגרמניה מעריכים כי רצח שלוש הנשים בעיירה וירצבורג בסוף השבוע היה פיגוע - כך אמרו היום (שלישי) התובעים בתיק. הרשויות במדינת בוואריה אמרו כי עוד ועוד ראיות מעידות על כך שהתוקף, מהגר מסומליה עם היסטוריה של בעיות נפשיות ואישור מגורים זמני בלבד, עברה הקצנה אידיאולוגית. "היחידה הכללית לקיצוניות וטרור של בוואריה נטלה את החקירה משום שההנחה היא שהמניע הוא אסלאמיסטי", מסרו החוקרים בהצהרה.

התוקף בן ה-24, שהגיע לגרמניה ב-2015, דקר למוות שלוש נשים בעיר וירצבורג ופצע באורח קשה שישה אנשים נוספים. הוא תקף חנות כלבו תחילה, לפני שעבר לבנק במרכז העיר. עוברי אורח הדפו אותו ושוטרים שהגיעו לזירה ירו בירך שלו ועצרו אותו.

אף שהוא לא היה מוכר למשטרה וטופל לאחרונה במוסד פסיכיאטרי, הרשויות בבווארייה ציינו כי הוא נשמע צועק "אללה אכבר" במהלך האירוע וכן הוא דיבר על "ג'יהאד" ממיטת בית החולים שאליו פונה לאחר מעצרו.

התקיפה הציתה מחדש את סוגיית ההגירה הנפיצה במדינה, פחות משלושה חודשים לפני הבחירות הכלליות. הממשלה של הקנצלרית אנגלה מרקל, שתסיים את תפקידה אחרי הבחירות בספטמבר, נזהרת מלקבוע שמדובר במתקפת טרור והיא קראה לציבור להמתין להשלמת החקירה.

"מה שבטוח הוא שהמעשה המזעזע הזה מופנה נגד כל האנושות ונגד כל דת", אמר דובר של מרקל ביום שבת.

עם זאת, העיתון "בילד" האשים את הממשלה בהעלמת עין מהאינדיקציות למניע אסלאמיסטי של התוקף, בעוד ש"פרנקפורט אלמנייה זייטונג" השמרני אמר כי גרמניה צריכה "להיפרד מהאשליות" שלה לגבי ההגירה.

בינתיים, יורג מוטן, אחד מראשי מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה, אמר כי התקיפה היא "טרגדיה עבור הקורבנות" וגם "דוגמה נוספת למדיניות ההגירה הכושלת של מרקל". המפלגה מנסה להתאושש מירידתה העקבים בסקרים, אחרי שסוגיית ההגירה התחלפה לטובת מגיפת הקורונה.

המפלגה, השלישית בגודלה בפרלמנט, קשרה בין הגעתם של כמיליון מהגרים ופליטים, רבים מהם מהמזרח התיכון, לגרמניה מאז 2015 לבין התגברות האיום הביטחוני.

שלושת המועמדים הבכירים להחליף את מרקל בתפקיד הקנצלר של גרמניה בקושי הזכירו את התקיפה במהלך העימות הטלוויזיוני ביניהם ביום שבת. במקום זאת, הם ציינו את "האומץ האזרחי" שהפגינו עוברי האורח שהתעמתו עם התוקף.

מי שזכה במיוחד לשבחים מצד פוליטיקאים וכלי תקשורת מהמרכז הפוליטי הוא מבקש מקלט כורדי מאיראן, שתועד דוחק את הדוקר באמצעות תיק הגב שלו. ראש ממשלת בוואריה, מרקוס זודר, הבטיח להעניק לו מדליה, בעוד שברשת נפתח דיון שעסק בשאלה אם מבקש המקלט יוכל לקבל אזרחות גרמניה כפרס על ההירואיות שלו - אך ברשויות ההגירה הבהירו כי אין זה סביר במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully