וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים במזרח ירושלים בעקבות הריסה של חנות בשכונת סילוואן

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 11:48

תושבים בשכונה התעמתו עם שוטרים על רקע הריסת המבנה, שבוצעה כחלק מפרוייקט שנוי במחלוקת של העירייה. המשטרה השתמשה בגז ורימוני הלם, 3 נעצרו. בעמותת עיר עמים מאשימים את העירייה בשיתוף פעולה עם הישיבות באזור: "בוחרת לסייע לפרוייקט ההתנחלות על חשבון התושבים"

עימותים פרצו היום (שלישי) בין שוטרים לתושבים במזרח ירושלים בעקבות הריסה של חנות בשכונת סילוואן. המשטרה השתמשה בגז מדמיע ורימוני הלם, ושלושה מהמוחים נעצרו. החנות שנהרסה היא אחת מ-17 מבנים מפרוייקט "גן המלך" השנוי במחלוקת, בעלי צווי הריסה.

מדובר בפרוייקט שיזמה עיריית ירושלים בשנת 2010, בשכונת אל-בוסתאן שבסילוואן. השכונה קיבלה את שמה בגלל האזור הירוק שהיה עשיר בעצים. במשך מאות שנים השטח נחשב לשטח ירוק שאסור בבניה, לרבות בתקופת המנדט הבריטי והשלטון הירדני. אולם, בעשרות השנים האחרונות הוקמו במקום בתים ומבנים בהם מתגוררים כאלף תושבים.

המבסגרת הפרוייקט, יזמה העירייה הקמת גן לאומי במקום, על שטח של כ-560 דונם ובין היתר אמורה לקום במקום טיילת שתשתרע מהר ציון ועד שער האשפות. במסגרת התהליך הוצאו צווי הריסה לכמאה בתים, של-17 מתוכם כבר הסתיים ההליך המשפטי, דבר שהביא ל"אור ירוק" להוציא לדרך את ההריסה.

בווידאו: עימותים במזרח ירושלים בעקבות הריסה של חנות בשכונת סילוואן/צילום: רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים
הריסת מבנה בשכונת סילוואן בירושלים, 29 ביוני 2021. ללא, צילום מסך
המבנה ההרוס בסילוואן, הבוקר/צילום מסך, ללא

הפרוייקט עורר מחלוקת פוליטית וכן התנגדות בקרב תושבי המקום, ובשל לחץ אמריקני התכנית לא קודמה. לטענת התושבים, בארבע שנים האחרונות הם עבדו על תכנית מתאר לאזור יחד עם העירייה, אך בחודשים האחרונים העירייה התעלמה מהם, והבוקר החלו בהכנות להריסת מבנים. ברשתות החברתיות הפלסטיניות פורסמו קריאות להתייצב לצד התושבים ולהתנגד להריסה.

פינוי בתים במזרח ירושלים מעורר סערה בחודשים האחרונים, בעקבות פסיקות של בית המשפט שהורה למשפחות לפנות בתים שהיו שייכים ליהודים לפני שנת 1948 בשכונת שייח ג'ראח.

אביב טטרסקי מעמותת עיר עמים מטיל את האשמה על ישיבות הציונות הדתית שהוקמו ברובע המוסלמי במטרה ליישב בו יהודים: "איתרע גורלם של קהילת אל-בוסתן להימצא בין מתחמי ההתנחלויות של אלע"ד ועטרת כהנים. עיריית ירושלים היתה יכולה לפתור את הבעיה בשכונה אם היתה מסייעת לתושבים לקדם את תכנית המתאר שהכינו. במקום זאת עיריית ירושלים שוב בוחרת לסייע לפרויקט ההתנחלות בסילואן במחיר קורת הגג של 1,000 תושבי השכונה".

מהעירייה נמסר: "הבוקר התבצעה פעולת אכיפה במבנה ארעי קטן בהיקף של כ-30 מ"ר, שנבנה מחומר קל ומסוכן ללא היתר. המבנה שכן בגג של בניין קיים, והיווה סכנה בטיחותית משמעותית. 
הוא שימש כעסק לממכר בשר, שפעל ללא רישיון עסק והיווה גם סכנה בריאותית לציבור. צו ההריסה ניתן על ידי בית המשפט,  ואושר על ידי כל הערכאות לרבות בית המשפט המחוזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully