וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיש תקף את לפיד במליאה: "אתה צבוע ושקרן", סער לאוחנה: "תנוח, שתה כוס מים"

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 22:24

חבר הכנסת מהליכוד תקף הערב במליאת הכנסת את לפיד כי לפני שנכנס לתפקיד קרא "למושג ראש הממשלה החליפי 'דיל בין גנבים'". מוקדם יותר, התפתח עימות בין אוחנה לסער, שהטיח כי "תפסיק כבר להתנפח, היית שר משפטים בממשלת מעבר". אוחנה השיב: "שפוט של המערכת"

בווידאו: ח"כ יואב קיש מהליכוד נגד ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ יואב קיש מהליכוד תקף הערב (שני) בחריפות את ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד במליאת הכנסת, וצעק לעברו כי "אתה צבוע, אתה מושחת, אתה שקרן. אתה יצאת נגד המושג 'ראש ממשלה חליפי', אתה קראת לזה 'דיל בין גנבים'". קיש המשיך והטיח בלפיד "איך יש לך את החוצפה לשבת על הכסא הזה?".

הדברים נאמרים בתוך מרתון ארוך של חקיקה הצפוי להימשך שעות רבות, לאור כוונתה של האופוזיציה לקיים פיליבסטר ממושך במליאה בזמן הדיונים וההצבעות על הצעות החוק שנועדו לאפשר את קיומה של הממשלה הפריטטית בין ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי לפיד.

בתוך כך, מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. ההצעה "אמון הציבור הירוד במערכת המשפט" של סיעת הליכוד נדחתה ברוב של 52 תומכים מול 61 תומכים. ההצעה "ממשלת השנאה" של סיעות יהדות התורה וש"ס נדחתה ברוב של 52 תומכים מול 61 מתנגדים ושני נמנעים.

יואב קיש במהלך נאומו במליאה 28 ביוני 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"אתה צבוע, אתה מושחת, אתה שקרן", קיש במליאה, הערב/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת. דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
מיכאלי, בנט ולפיד, הערב/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מוקדם יותר, במהלךהדיון על הצעת אי אמון של האופוזיציה נגד הממשלה על "אמון הציבור הירוד במערכת המשפט", התפתח עימות בין שר המשפטים גדעון סער לח"כ אמיר אוחנה, שכיהן בתפקיד בממשלת מעבר. במהלך הדברים אמר השר סער לאוחנה: "תפסיק כבר להתנפח, היית שר משפטים בממשלת מעבר, בסדר. תרגע, תנוח ושתה כוס מים".

אוחנה השיב לסער בתגובה: "אתה שפוט של המערכת, שפוט של מערכת המשפט", ובהמשך הוסיף כי "רק על נושא אישי פסלת את נתניהו". סער ענה חזרה על טענה זו כי פסל את נתניהו "בגלל שהוא החריב את מוסדות המדינה כשיטת המדינה".

סער לאוחנה: "תנוח, שתה כוס מים"/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ אוחנה הוסיף ואמר על תקופתו כשר המשפטים בממשלת מעבר, וטען כי "הציבור הרגיש שסוף סוף יש מי שמשמיע את קולו. הקול הזה של ביקורת אמיתית ונוקבת, לא מתחנפת לגורמים המשפטיים, קול שבניגוד לנטען לא בא להרוס אלא בא לתקן. הרי אין מי שמאמין שמדינה יכולה לתפקד בלי מערכת משפט טובה, חזקה ונקייה, בלי פרקליטות ויועצים משפטיים אבל האיזון הופר".

סער השיב לו בתגובה במליאה: "אתם עשיתם, ואתה באופן אישי, דה לגיטימציה למוסדות המדינה באורח שלא היה שלטון בישראל שעשה. עכשיו אתם עושים את אותו דבר לממשלה שמכהנת מכוח רוב פרלמנטרי, אבל אתה עולה לכאן בשורה של גידופים וכזבים. אני רוצה לשאול אותך: מה עשה ח"כ נתניהו במהלך 15 שנים כשהוא ראש ממשלה בכל רפורמה במערכת המשפטית? הוא מנע בשיטתיות והיום הוא מספר סיפורים על כך שלא היה רוב. לא נעשה דבר. אז באמת, הציבור יודע שלא עשיתם כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully