וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה הקים צוות ש"ילמד מחדש" את תיק זדורוב

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 21:02

הצוות יורכב מפרקליטים בכירים ממחוזות שונים שלא עסקו בתיק בעבר. זאת, לאחר שבחודש שעבר העליון קיבל את בקשתו של זדורוב למשפט חוזר. במקביל, דיון בבית המשפט המחוזי בנצרת בנושא בקשתו להשתחרר ממעצר נדחה לבקשת הפרקליטות ממחר ל-26 ביולי

פרקליט המדינה עמית איסמן הקים צוות שילמד מחדש את התיק של רומן זדורוב וכן יבחן את ההיתכנות המעשית לניהולו - כך נמסר היום (שני) מהפרקליטות. הצוות יורכב מפרקליטים בכירים ממחוזות שונים, שלא עסקו בתיק בעבר. בנוסף לכך, פרקליטות מחוז צפון הגישה בבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה מוסכמת לדחיית מועד הדיון, שנקבע למחר, בבקשתו של זדורוב להשתחרר ממעצר. השופט ערפאת טאהא נענה לבקשה וקבע את הדיון מחדש ל-26 ביולי.

במקביל, השופט אשר קולה נעתר לבקשה נוספת שהגישה הפרקליטות, בהסכמת ההגנה, למתן ארכה בת שבועיים, עד ל-15 ביולי, לשם החלטתה בנוגע לניהול משפט חוזר בעניינו של זדורוב. נערכה אתמול נערכה פגישה בין ירום הלוי, עורך דינו של זדורוב, לבין איסמן וגורמים בפרקליטות המדינה, במהלכה "פרס הסניגור שלל נימוקים שנועדו לשכנע כי אין מקום לקיים משפט חוזר בעניינו של זדורוב".

רומן זדורוב בדיון , בימ"ש מחוזי נצרת, 31 במאי 2021. שלומי גבאי
הדיון בנושא שחרורו ממעצר נדחה לחודש הבא. זדורוב/שלומי גבאי

בחודש שעבר, בהחלטתו האחרונה כשופט בית המשפט העליון קבע השופט חנן מלצר כי הוא מקבל את בקשתו של זדורוב למשפט חוזר, בעקבות הרשעתו ברצח הנערה בשנת 2006.

"אני מאושרת שסוף סוף הגענו ליום הזה ומחכה לראות את רומן כבר יוצא מהכלא", אמרה רעייתו אולגה זדורוב, "מודה לכל מי שתמך בנו עד עכשיו ומבקשת מכל מי שיכול להושיט יד ולתמוך בקמפיין גיוס ההמונים, כדי שנוכל לממן את ההגנה שלו. קשה לי לתאר את האושר והשמחה שיש בי עכשיו. סוף סוף נמצא שופט שהעמיק בתיק ומצא לנכון להחזיר אותו למשפט חוזר. אני מבינה שיש בפנינו מסע לא קטן שעלינו לעבור וזה גם יעלה כסף, אני אתחיל במימון המונים. רומן שמע על כך בחדשות. גם אני שמעתי על כך מהתקשורת. רומן היה במתח, הוא תמך בי ואמר שנחזיק מעמד. גיליתי שהוא היה במתח גדול יותר, אבל הסתיר את זה. המסלול לא נגמר ואנחנו ממשיכים להתקדם".

מאז קום מדינת ישראל ועד היום אושרו רק 33 משפטים חוזרים. 30 מתוכם אושרו אחרי שנת 1996, אז שונה חוק בתי המשפט והורחבו מעט העילות למשפט חוזר. החלטת בית המשפט העליון הופכת את זדורוב ל-34 שקיבל משפט חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully