וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האזרחים בוכים": קים "הכחוש" מדאיג את הצפון קוריאנים

28.6.2021 / 16:59

התקשורת הרשמית בדיקטטורה הקומוניסטית ציטטה תושב מקומי שאמר כי "הדמעות מציפות" את עיני האזרחים, לאור הירידה במשקל של הרודן. מומחים סבורים כי המנהיג בדיאטה כדי לחזק את התמיכה בו בתקופה של משברים מרובים, אחרים משערים כי זו תוצאה של בעיותיו הרפואיות

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און במהלך
 פגישה עם חברי מפלגתו בפיונגיאנג ב- 8 בפברואר וב- 15 ביוני 2021. AP
מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און במהלך פגישה עם חברי מפלגתו בפיונגיאנג ב- 8 בפברואר וב- 15 ביוני 2021/AP

אזרחי קוריאה הצפונית "שבורי לב ובוכים מדאגה" ממראהו "הכחוש" של המנהיג קים ג'ונג און - כך לפי תושב מקומי, שצוטט על ידי התקשורת הרשמית בהודאה חריגה באובדן משקלו של הרודן שהעלה השערות ברחבי העולם.

כלי התקשורת הצפון קוריאניים נמצאים בשליטה מוחלטת של המשטר, ולכן מומחים רואים בדברים מאמץ לחזק את התמיכה בקים בזמנים של משבר כלכלי חריף הנובע ממגיפת הקורונה, מחדלי ניהול, סנקציות בינלאומיות ואסונות טבע.

"לבו של עמנו כואב למול המראה הכחוש (של קים)", אמר אותו תושב צפון קוריאני. "כולם אומרים שהדמעות מציפות את עיניהם באופן טבעי".

בתמונות האחרונות שפורסמו על ידי המשטר, קים נראה רזה משמעותית מבעבר. חלק מהמומחים לקוריאה הצפונית העריכו כי קים, שגובהו כ-1.70 מטר, איבד בין עשרה ל-20 ק"ג ממשקלו. לפי ההערכות, הוא שקל בעבר 140 ק"ג.

בריאותו של קים היא מקור לעניין בינלאומי, מאחר שהמנהיג בן ה-37 לא הכריז פומבית על יורש שייקח את הפיקוד על ארסנל הגרעין המתקדם של ארצו בתרחיש שבו הוא לא יוכל לתפקד עוד.

חלק מהמומחים בסיאול סבורים שקים עבר דיאטה כדי לשפר את בריאותו, בעוד שאחרים שיערו כי ייתכן שירידתו במשקל קשורה לבעיות רפואיות. משפחתו של קים, מעשן כבד וחובב אלכוהול בעצמו, ידועה בהיסטוריה של בעיות לב. אביו וסבו, ששלטו לפני במדינה הקומוניסטית המסוגרת, מתו שניהם ממחלות לב.

בחודשים האחרונים קרא קים לאזרחיו לצופף את השורות כדי להתגבר על המשברים "החמורים ביותר אי-פעם", תוצאה של סגירת הגבול עם סין בשל מגיפת הקורונה, הסנקציות האמריקניות וסופות שהחריבו יבולים בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully