וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מרחיב את הפעילות למאבק בקורונה: "עלייה חריגה בתחלואה ביחס למה שציפינו"

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 17:18

בכיר במפקדת אלון, שהוקמה לקטיעת שרשראות ההדבקה, אמר כי בתוך כמה ימים יוספו כ-500 חוקרים אפידמיולוגיים. לדבריו, "אין כוונה לגייס עוד חיילים", אך בצה"ל פועלים למנוע התפשטות זן הדלתא בעזרת שליחת חוקרים ודגימות לנקודות ההתפרצות. לפי שעה, 11 חיילים אומתו לנגיף

במפקדת "אלון" בפיקוד העורף מרחיבים את המאמצים לבלימת נגיף הקורונה, לאור ההתפרצויות האחרונות של זן הדלתא ברחבי המדינה. "העלייה בתחלואה חריגה ביחס למה שציפינו", אומר גורם בכיר במפקדה, "כי היא לא רק אצל ילדים". הוא הדגיש כי המפקדה עורכת "פעולות אגרסיביות", הכוללות שליחת חקירות אפידימיולוגיות ודיגומים לכל נקודת התפרצות, ואף הגדלת כמות החוקרים בכ-500. עם זאת, לפי שעה אין כוונה לגייס חיילים נוספים, שכן לדבריו החברות האזרחיות הפועלות תחת ניהול המפקדה "יעילות יותר".

"כשהיו לנו 10 נדבקים ביממה לא השארנו 3,000 חוקרים - עכשיו אנחנו מגדילים את היקף החוקרים" הגורם הבכיר מציין. "כרגע יש לנו 150 אחיות בסך הכל, עוד 300 סלקטורים שעבדו איתנו בעבר, ועכשיו מכשירים מחדש ומחזירים אותם לעבודה. בנוסף לכך, יש 100 חיילים מיחידת "אלה" (לחקירות האפידימיולוגיות - א.ב) מתוך 350 חיילים וקצינים בסך הכול במפקדת אלון".

פעילות פיקוד העורף במאבק נגד נגיף הקורונה 1 באוקטובר 2020. דובר צה"ל
אין כוונה לגייס חיילים נוספים/דובר צה"ל

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן היום (שני) כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 145 בני אדם כחיוביים לנגיף הקורונה, כך שישנם 1,254 חולים פעילים, בהם 22 חולים קשים. בין המאומתים, ישנם 11 חיילים ושני אזרחים עובדי צה"ל ששהו בבסיסים, בהם שלושה חיילים מיחידה אחת, וחייל שכבר החלים מהווירוס, קיבל חיסון "בוסטר" בהתאם להנחיות משרד הבריאות - ובכל זאת חלה שנית.

לדברי הגורם הבכיר, האתגר הגדול הוא להחזיר למפקדת אלון את העובדים מהרשויות המקומיות: "אנחנו רוצים להחזיר מאות, אבל המצב השתנה מאחר וכשהמשק היה סגור ולהרבה מאוד אנשים לא היה מה לעשות - זה היה קל. כעת זה קצת שונה. קשה לגייס אותם".

פעילות מפקדת ׳אלון׳ של פיקוד הערוף במאבק בקורונה 22 באוטקובר 2020. דובר צה"ל, אתר רשמי
מפקדת "אלון"/אתר רשמי, דובר צה"ל

הוא עוד אומר כי ביום ראשון הקרוב ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי לכנס את ראשי הרשויות לשיחה ולרתום אותם למאבק בהתפשטות הנגיף. במקביל, בהתאם להערכת המצב בין אלוף הפיקוד אורי גורדין ומשרד הבריאות הוחלט כי צה"ל לא יגייס חיילי מילואים, למעט מספר קציני שליטה במחוזות. כמו כן, הוחלט כי המפקדה תישא באחריות הניהול של איסוף הדגימות, בדיקות המעבדה והחקירות האפידמיולוגיות עד 1 בספטמבר.

הגורם הבכיר במפקדה התייחס לתורים הארוכים בימים האחרונים בעמדות איסוף הדגימות ברחבי הארץ: "בימים הקרובים נעלה ל-50 אלף בדיקות קורונה ביממה. נפתור את התחושה הלא נעימה של התורים. גם בנתב"ג. לכל אדם שיצטרך לעשות בדיקה בפרקי זמן מידיים באותו יום - תוצאה של הבדיקה מיידית".

בצה"ל מגבירים היערכות למאבק בנגיף - אך עדיין בכוננות נמוכה

קצין בכיר בחיל הרפואה אמר אמש (ראשון) כי צה"ל החל בצעדי מנע בעקבות העלייה בתחלואה במדינה והעלייה הקלה בתחלואה בצבא, והנחה את היחידות לעטות מסיכה בדיונים, כיתות ובאולמות, לעודד בדיקות בקרב סימפטומטיים ולהנחות חיילים ומפקדים להיבדק - בדגש על הורים לילדים עם סימפטומים - לפני חזרתם ליחידות.

"רוב החולים נדבקים בבתים. לא ביחידה", אמר קצין בכיר בחיל הרפואה, וסיפר כי גם התסמינים השתנו: "התחלואה קלה מאוד. כמו וירוס רגיל - נזלת, כאבי גרון, בשונה מהתחלואה הקודמת שהתאפיינה בקוצר נשימה, שיעול ווירוס בדרכי הנשימה". הוא ציין כי בדומה לגלי התחלואה הקודמים, "רק אחרי 10 ימים נדע מה הווריאנט הזה עושה. האם גל התחלואה ידרדר, או שהוא יהיה קל כמו שזה נראה כרגע". הוא אף הדגיש כי זן הדלתא מעלה חשש לגבי וריאנט חדש ואף יעיל יותר שיפרוץ תוך כמה חודשים: "יש פה אבולוציה מהירה".

חיילי פיקוד העורף. דובר צה"ל
"יש פה אבולוציה מהירה"./דובר צה"ל

ביום רביעי תתקיים הערכת מצב בראשות ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, במהלכה יוצגו הנתונים על ידי חיל הרפואה וישקלו מחדש צעדי מנע. בשלב הזה צה"ל מוגדר ברמת כוננות הנמוכה ביותר, אך לאור הנתונים והמגמה בחברה הכללית, בסיוק ישקול את סגירת חדרי הכושר ובתי הכנסת בצבא. בחיל הרפואה עדיין ממליצים להמתין עם צעדי המנע, ולבחון את ההתפתחויות בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully