וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה תפתח "כיפת ברזל" מול איום הטילים הצפון קוריאני

28.6.2021 / 14:08

סיאול תשקיע 2.6 מיליארד דולר בפיתוח המערכת, לאור הקירבה של הבירה לטווח הירי הארטילרי של הצפון. זאת בנוסף למערכות ההגנה מפני טילים בליסטיים לטווח קצר. כמחצית מ-52 מיליון אזרחי המדינה חיים באזור סיאול, שנמצאת במרחק של 40 ק"מ בלבד מהגבול

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
מנהיג צפון קוריאה צופה בניסוי בטיל בליסטי, 2017/רויטרס

קוריאה הדרומים אישרה היום (שני) תכנית לפיתוח מערכת ליירוט טילים ורקטות מקוריאה הצפונית, בדומה למערכת "כיפת ברזיל" הישראלית. סוכנות הרכש הביטחונית תשקיע 2.6 מיליארד דולר בפיתוח המערכת, לאור הקירבה של הבירה סיאול - שבה ובסביבותיה חיים כמחצית מ-52 מיליון אזרחי המדינה - לטווח הירי של השכנה מצפון.

בסוף השנה שעברה, מסמך ביטחוני של הממשלה קרא לפיתוח "כיפת ברזל בסגנון קוריאני" שתגן על סיאול ומתקנים מרכזיים. היום, ועדה בראשות שר ההגנה סו ווק אישרה את הפרויקט, שצפוי להסתיים לקראת שנת 2035 בעלות של 2.89 טריליון וון - שהם כ-2.6 מיליארד דולר.

"בעזרת הפרויקט הזה, היכולת להגיב לאיום ארטילרי ארוך טווח של האויב צפויה להתחזק, לצד אבטחת טכנולוגיה מקומית ויצירת מקומות עבודה", הודיעה מינהלת תכנית הרכש הביטחוני.

משרד ההגנה הלאומי מסר כי בעוד שמערכות ההגנה הקיימות, כמו סוללות הפטריוט ו-THAAD נועדו לספק הגנה מפני טילים בליסטיים קצרי הטווח של הצפון, שאותם היא משדרגת בהתמדה, המערכת החדשה אמורה לספק הגנה מפני ארטילריה ארוכת טווח ומשגרים רבי-קנים.

פיונגיאנג אינה מפרטת את פריסת כוחותיה הצבאיים, אך מומחים מאמינים שרוב 13,600 התותחים ומשגרי הרקטות הרבי-קנים שלה מוצבים בסמוך לגבול, במרחק של כ-40 ק"מ מסיאול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully