וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן הודיע לבנט: פורש מתפקיד שגריר ישראל בארה"ב

27.6.2021 / 18:27

ארדן שוחח עם רה"מ וביקש לסיים את תפקידו מיד עם מינויו של שגריר חדש מטעם הממשלה החדשה. ארדן ימשיך לכהן כשגריר ישראל באו"ם. בנט טרם החליט מי ימונה מטעמו לשגריר בוושינגטון. "נכון שמי שייצג את הממשלה אל מול הממשל האמריקני, ימונה על ידי הממשלה המכהנת"

שגריר ישראל בארצות הברית, גלעד ארדן, שוחח היום (ראשון) עם ראש הממשלה נפתלי בנט וביקש לסיים את תפקידו מיד עם מינויו של שגריר חדש מטעם הממשלה החדשה. ארדן ימשיך לכהן כשגריר ישראל באו"ם. בנט טרם החליט מי ימונה מטעמו לשגריר בוושינגטון.

ארדן, מבכירי הליכוד, מונה בשנה שעברה לשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית על ידי ממשלת נתניהו-גנץ. הוא היה אמור לכהן בתפקיד הכפול עד נובמבר הקרוב, במסגרת הסכמי הרוטציה של הליכוד וכחול לבן, ולהמשיך בתפקידו כשגריר באו"ם בלבד לעוד שנה וחצי. לאור ההתנגדות והמחאה בליכוד לממשלת בנט-לפיד, ארדן העדיף שלא להמשיך בתפקיד בוושינגטון, שכן מדובר במינוי רגיש ומקורב ביותר, שנחשב כשליח אישי של ראש הממשלה.

טקס חילופי שרים במשרד לביטחון פנים, ירושלים, 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
יסיים את תפקידו כשגריר ישראל בארצות הברית. ארדן/ראובן קסטרו

"אני גאה על הזכות לייצג את מדינת ישראל בפני החשובה שבבנות בריתנו", אמר ארדן. "מאז מינויי פעלתי כדי לבנות ולבסס את הקשר עם ממשל ביידן, לחזק את הברית בינינו ולשמר את התמיכה הדו-מפלגתית בישראל. "הקשרים החזקים שנבנו עם הממשל הוכיחו את עצמם במבצע 'שומר החומות', במהלכו גיבה הממשל האמריקאי את מדיניותה של ישראל, תוך כדי פעילות משותפת לבלימת יוזמות נגדנו במועצת הביטחון, וקבלת סיוע ביטחוני שיאפשר את חידוש מיירטי כיפת ברזל ושדרוגה".

"עם זאת, נכון בעיניי שמי שייצג את הממשלה אל מול הממשל האמריקני, ימונה על ידי הממשלה המכהנת ולכן הבעתי בפני ראש הממשלה את נכונותי לסיים את כהונתי מיד לאחר אישור שגריר מטעמו בממשלה. אמשיך להגן על ישראל באו"ם ולהילחם על צדקתנו בזירה הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully