וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: ההסכם עם סבא"א פג, לעולם לא נעביר את הצילומים מאתרי הגרעין

עודכן לאחרונה: 27.6.2021 / 11:16

יו"ר הפרלמנט אמר כי הנתונים והתיעודים יישארו בידי טהראן, אחרי שההסכם הזמני עם האו"ם הסתיים. הפסקת שיתוף הפעולה עם הפקחים עשויה להקשות על התקדמות בשיחות הגרעין עם המעצמות

בווידאו: ראיסי מתייחס לראשונה מאז שנבחר לנשיא איראן להסכם הגרעין/צילום: רויטרס

יו"ר הפרלמנט של איראן אמר היום (ראשון) כי טהראן לעולם לא תעביר את הצילומים מתוך אתרי הגרעין שלה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), אחרי שהסכם הפיקוח פג. "ההסכם הסתיים וכל המידע שהוקלט לעולם לא יינתן לסבא"א והמידע והתמונות יישארו בידי איראן", אמר מוחמד באקר קליבאף, יו"ר הפרלמנט, שצוטט על ידי התקשורת המקומית.

בפברואר, הסוכנות ואיראן הגיעו להבנות על הסכם פיקוח זמני, כתחליף לצמצום שיתוף הפעולה ביניהן. לאחר מכן, ההסכם הוארך בחודש נוסף, שתוקפו פג ב-24 לחודש. טהראן החליטה להגביל את הגישה של פקחי האו"ם בתגובה לחיסול מדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה בנובמבר. איראן האשימה את ישראל באחריות להתנקשות במי שנחשב לאבי תכנית הגרעין הצבאית שלה, ובירושלים לא הכחישו ולא אישרו.

נשיא איראן חסן רוחאני סוקר את ההישגים הטכנולוגיים בטקס בטהראן, 10 באפריל 2021. רויטרס
רוחאני סוקר חידושים בטכנולוגיה גרעינית, אפריל/רויטרס

הקשחת העמדה של איראן מגיעה בזמן קריטי בשיחות הגרעין עם המעצמות. אתמול הבהיר דובר משרד החוץ של איראן כי טהראן לא תנהל "משא ומתן לנצח", וציין כי ניתן להגיע להסכם אם "ארצות הברית תחליט לנטוש את המורשת הכושלת של טראמפ", בהתייחסו להחלטת הנשיא הקודם לפרוש מהסכם הגרעין ב-2018 ולהטיל מחדש סנקציות עליה.

שיחות הגרעין בווינה, שהחלו באפריל, לא צפויות להתחדש עד לתחילת החודש הבא, אך סירובה של איראן להאריך את הסכם הפיקוח עשוי להקשות עוד יותר על המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully