וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג חמישי אותר בהריסות הבניין במיאמי: "הדבר הכי חשוב זה תקווה"

עודכן לאחרונה: 27.6.2021 / 18:03

יותר מ-72 שעות אחרי התמוטטות המבנה, כוחות החילוץ עדיין לא איבדו תקווה בחיפוש אחרי 159 נעדרים בעיירה סרפסייד, בהם יהודים רבים. "המצב קשה ביותר", הודה מפקד מערך הכבאות. המשלחת הישראלית בדרכה למוקד האסון, ביידן: "לבי עם הקהילה"

בווידאו: זירת אסון קריסת הבניין במיאמי בסוף היום השלישי לחיפושים/צילום: רויטרס

צוותי ההצלה איתרו הלילה (ראשון) גופה חמישית בין הריסות בית הדירות בפלורידה, בעוד שמספר הנעדרים הוא 156, בהם יהודים רבים. שלושה ימים אחרי האסון בעיירה סרפסייד, הסמוכה למיאמי, עלו שאלות רבות סביב מצב התחזוקה במבנה.

"אנחנו מתמקדים בראש ובראשונה בהמשך החיפוש וההצלה כדי להציל כמה שיותר חיים", אמר ראש מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לווין קאבה. היא ציינה כי שלושה מהקורבנות זוהו ומשפחותיהם עודכנו. בין הנעדרים גם ישראלים ואזרחים רבים מדרום אמריקה, כולל קרובי משפחתה של הגברת הראשונה של פרגוואי.

"קבוצות רבות הצטרפו, ואנחנו מלאי הערכה על הסיוע הנוסף שקיבלנו מצוותים ממקסיקו ומישראל", אמרה. "יש לנו מגוון שלם של שירותים חברתיים לרשות המשפחות ששוהות במלון, והם פועלים במשמרות, סביב השעון עם ייעוץ, רבנים, מנהיגי דת ואחרים. קבוצות רבות התנדבו לסייע ואנחנו מתאמים את שירותיהן, בראש ובראשונה שירותי הקהילה היהודית שגם מפעילים את הקו החם לעזרה עם קלינאים מורשים שמתמחים בטראומה".

הריסות הבניין שקרס בעיירה סרפסייד שבאזור מיאמי, פלורידה, 26 ביוני 2021. AP
הצוותים נעזרים ברחפנים וכלבים. אתר ההריסות בסרפסייד, אתמול/AP

הרשויות אמרו כי כוחות הכיבוי הצליחו להשתלט על האש שפרצה מתחת להריסות הבניין בן 40 השנים, ואפשרו את המשך פעולות החילוץ עם פחות הגבלות. הצוותים נעזרים בכלבים, ברחפנים בסונרים ובציוד כבד. הם מקווים שחלק מהדיירים הצליחו לשרוד בכיסי אוויר שייתכן שנוצרו בין ערימות הבטון והמתכת.

"הדבר הכי חשוב עכשיו זו תקווה", אמר מפקד הכבאות במחוז, אלן קומינסקי. "היא מה שמניע אותנו. זה מצב קשה ביותר".

"לבי עם הקהילה בסרפסייד המתאבלת על יקיריה וממתינה בחרדה להמשך מאמצי החיפוש וההצלה", אמר הנשיא ג'ו ביידן, שאישר שליחת סיוע פדרלי למדינה. הוא אמר כי הוא שוחח עם מושל פלורידה, רון דה סנטיס, והבטיח לו לעזור ככל יכולתו. הלילה יצאה משלחת של פיקוד העורף ומשרד החוץ, שאמורה לסייע לכוחות במוקד האסון.

הריסות הבניין שקרס בעיירה סרפסייד שבאזור מיאמי, פלורידה, 26 ביוני 2021. AP
דוח הנדסי מ-2018 הצביע על נזקים משמעותיים למבנה. מוקד ההרס/AP

לפי דוח ביקורת הנדסית מ-2018, שפורסם אתמול על ידי גורמים במועצה המקומית, נמצאו עדויות לנזק מבני משמעותי מתחת לשפת הבריכה ולהיחלשות הבטון בחניון התת-קרקעי בבית הדירות בן 12 הקומות המשקיף לאוקיינוס. הדוח הוכן עבור ועד הבית, לקראת עבודות שיפוצים נרחבות שהיו אמורות להתחיל בקרוב. עדיין לא ברור אם הנזק שתואר בדוח קשור ישירות לקריסת הבניין, שהתמוטט בתוך שניות בלילה שבין רביעי לחמישי.

סגנית ראש העיר, טינה פול, אמרה כי הבעיות המבניות שתוארו בדוח "מדאיגות מאוד". דונה דימאג'יו ברגר, עורכת דין העובדת עם ועד הבניין, אמרה כי הבעיות הללו היו אופייניות למבנים ישנים באזור וכי הן לא הדאיגו את חבר המנהלים, שכולם חיים במגדל עם משפחותיהם.

היא הוסיפה כי הוועד קיבל אשראי של 12 מיליון דולר עבור תיקוני המבנה וכי הבעלים נדרשו לשלם 80 אלף דולר כל אחד. העבודות על החלפת הגג לקראת עונת ההוריקנים היו בעיצומן, והוועד החל לאסוף הצעות לעבודת הבטון, אך מגיפת הקורונה האטה את הפרויקט.

בארי כהן, דייר בחלק מהמבנה ששרד את הקריסה, היה במיטתו בעת האסון. "זה נשמע כמו רעם, אבל אשתי ואני יצאנו למרפסת וזה נראה כמו שפצצה התפוצצה", סיפר. "כשפתחנו את הדלת, לא היה שם מבנה, רק ערמה של הריסות".

הריסות הבניין שקרס בעיירה סרפסייד שבאזור מיאמי, פלורידה, 26 ביוני 2021. AP
עבודות השיפוצים במקום היו אמורות להתחיל בקרוב/AP

בית הדירות גם נערך להליך אישור מחדש השנה, הליך בטיחותו הנדרש עבור מבנים בני יותר מ-40 שנה בפלורידה. הרשויות במדינה, שהכריזה מצב חירום אחרי קריסת המבנה, אמרו כי הן יבחנו את כל המבנים הללו בתוך 30 הימים הקרובים כדי להבטיח שהם עומדים בתקן הבטיחות.

פרופסור שמעון וודווינסקי, מהאוניברסיטה הבינלאומית של פלורידה, אמר כי נתוני לווין משנות ה-90 הראו כי המבנה שקע בין מילימטר לשלושה מילימטרים בשנה, בעוד שהמבנים הסמוכים היו יציבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully