וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורס הישראלי שמיטיב את הטיפול בחדרי המיון: "הזדמנות טובה ליישר קו"

26.6.2021 / 13:05

קורס ארצי ללימודי המשך ברפואה דחופה מתמקד בסגירת פערים ומכין את המתמחים לעבודה מגוונת בחדרי המיון בבתי החולים, מטיפול באירוע רב נפגעים ועד קיבוע שברים. היוזמת, ד"ר דברה ווסט מאסותא אשדוד: "חשוב שמתמחים בפריפריה יקבלו הכשרה כמו מתמחים במרכז הארץ"

בווידאו" הקורס בו מכשירים את המתמחים לעבודה בחדרי המיון/מערכת וואלה!

בישראל מתקיים בימים אלה קורס ארצי ללימודי המשך ברפואה דחופה. מטרת הקורס, שהחל ב-2014 כיוזמה של מספר מומחים ברפואה דחופה, היא לוודא שכל מטופל שמגיע לחדר מיון, בכל בית חולים בארץ, יקבל את הטיפול המקצועי ביותר.

"מטרת הקורס היא סגירת פערים בחשיפה ובידע", מסבירה ד"ר דברה ווסט, יוזמת הקורס ומנהלת חדר המיון בבית החולים אסותא באשדוד. "בגלל שרפואה דחופה היא מקצוע רחב ומגוון, הידע של המתמחה תלוי במחלקה ובאוכלוסייה שהוא חשוף אליה. מתמחה יכול שלא להידרש לרפואת אורתופדיה בכלל בכל תקופת ההתמחות דלו, בגלל סוג האוכלוסייה בו הוא מטפל", אמרה.

"מצד שני יכול להיות מתמחה ברפואה דחופה שלא יידע לתת מענה כשהוא מגיע לשטח או לא יתנסה באירוע רב נפגעים וזה פער שאסור להשלים איתו", הוסיפה ד"ר ווסט. "לקחנו על עצמנו להשלים את הפערים האלו. חשוב לנו שמתמחים בפריפריה יקבלו הכשרה כמו מתמחים במרכז. בישראל יש לנו הזדמנות טובה ליישר קו בין כל המתמחים, כי הארץ שלנו קטנה".

תמונה מתוך וידיאו, קורס התמחות ברפואה דחופה, יוני 2021. ., אתר רשמי
סימולציות המדמות מצבי חירום. קורס בהתמחות ברפואה דחופה/אתר רשמי, .

בשל חשיבות הנושא ומתוך הכרה ברך המוסף שהקורס מעניק ללמידה המסורתית במהלך ההתמחות ברפואה דחופה, קיבל הקורס חותמת הכשר מהמועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית בישראל, כקורס חובה בהתמחות ישירה ברפואה דחופה. בקורס ניתן למצוא מתמחים מכל רחבי הארץ, מנהריה בצפון ועד סורוקה בדרום.

הקורס מתקיים לאורך השנה וכולל בעיקר מפגשים אינטראקטיביים, סימולציות המדמות מצבי חירום שונים, סדנאות, לימוד מיומנויות, טכנולוגיות מתקדמות, ומעט הרצאות פרונטליות. הנושאים הנלמדים נוגעים לכל התחומים ברפואה דחופה: החייאה מתקדמת, טיפול מציל חיים, טראומה מאז'ורית ומינורית, אורתופדיה, ניהול הצוות, וכמובן תקשורת, בסביבה המאתגרת של המרכז לרפואה דחופה (מרל"ד).

חדר מיון תל השומר, שביתת האחיות 7.8.2018. ראובן קסטרו
"אסור להשלים עם הפערים בין הפריפריה למרכז". חדר המיון בבית החולים תל השומר/ראובן קסטרו

המורים והמנחים בקורס הם רופאים בכירים מכל הארץ, וגם מהעולם, שמונעים מאמונה במקצוע ומלמדים בהתנדבות מתוך תחושת שליחות. על אף קשיי הקורונה, גם השנה לא וויתרו על הקורס, תוך מציאת פתרונות יצירתיים.

הקורס מגיע לשיאו במפגש האחרון בשנה, בו באים לידי ביטוי כל המיומנויות והידע שנצברו לאורכו. במירוץ מאתגר מתמודדים המתמחים עם מטופלים ופצועים מורכבים; החל מהניהול בשטח, לפני ההגעה לבית החולים, דרך התנהלות בחדר הלם וטראומה, ועד לטיפול בפציעות ספציפיות כמו תפרים, החזרת שברים והנחת גבס מתאים.

"הקורס הוא קורס חובה למתמחים, כדי לוודא שמי שמשלם על הקורס אלו בתי החולים. והם חייבים להוציא את המתמחים אליו", מדגישה ד"ר ווסט. "אך מעבר לזה שהוא חובה למתמחים, הוא גם חוויתי. הקורס כמעט כולו אינטראקטיבי, מעשי ומול חולים מדומים. הלמידה היא אינטנסיבית אך בד בבד אינטימית. אנחנו מאמינים בו וחושבים שהוא יעזור למתמחה להגיע למטופל בצורה טובה ביותר ולהעניק את הטיפול הטוב ביותר", סיכמה.

לצד ההתמחות ברפואה יצר הקורס קהילה מגובשת של כלל רופאים הרפואה הדחופה בארץ, ותיקים וחדשים, ונוצרה ביניהם פלטפורמה לשיתוף, התיעצות, לימוד, והתקדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully