וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: חמינאי קיבל חיסון מקומי נגד קורונה

26.6.2021 / 12:36

הרשויות אמרו כי המנהיג העליון בן ה-82 קיבל את המנה הראשונה מהחיסון שיוצר על ידי התעשיות האיראניות, אחרי שלטענת טהראן הסנקציות האמריקניות פגעו במבצע חיסון האוכלוסייה. יותר מ-82 אלף איש מתו מהווירוס באיראן, המספר הגבוה ביותר במזרח התיכון

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מקבל בטהראן את המנה הראשונה של החיסון נגד הקורונה. 25 ביוני 2021. רויטרס
עוד שלושה חיסונים מקומיים נמצאים בפיתוח. חמינאי מקבל זריקה, אתמול/רויטרס

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, קיבל אתמול (שישי) את המנה הראשונה מחיסון נגד קורונה שיוצר על ידי התעשיות המקומיות - כך דיווחה הטלוויזיה הרשמית. זאת על רקע המאמצים של הרפובליקה האסלאמית להאיץ את מבצע החיסונים נגד הנגיף, שפגע בה קשות עם יותר מ-83 אלף מתים - המספר הגבוה ביותר במזרח התיכון.

חמינאי, בן 82, תועד מקבל זריקה שלפי הרשויות הייתה של חיסון קובאיראן ברכאת, שקיבל אישור לשימוש מוקדם יותר החודש. הממשלה של הנשיא היוצא חסן רוחאני האשימה את הסנקציות האמריקניות בקצב האיטי של מבצע החיסונים, לאור הקושי שלה להצטייד בחיסונים זרים והעיכוב באספקה.

איראן החלה בניסוי של החיסון על בני אדם בדצמבר, ומאז החלה בשלושה ניסויים נוספים של חיסונים אחרים. בינואר, חמינאי אסר על הרשויות לייבא חיסונים מתוצרת אמריקנית ובריטית, משום שלטענתו הם לא אמינים ועלולים לגרום להתפשטות הנגיף במדינות אחרות.

בין החיסונים שבהם משתמשת איראן הוא ספוטניק 5, שיוצר על ידי רוסיה, וחיסון נוסף שהיא מייצרת בשיתוף עם קובה.

איראן היא גם חלק מתכנית COVAX הבינלאומית שנועדה להקל על מדינות עניות לקבל את החיסונים נגד הווירוס. הסנקציות האמריקניות שהטיל ממשל טראמפ על איראן אחרי פרישתו מהסכם הגרעין ב-2018 מחריגות אספקת מזון, תרופות וציוד הומניטרי אחר. עם זאת, העיצומים הרתיעו חלק מהבנקים הזרים מקיום עסקאות עם איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully