וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מכחישה דיווחים על נסיגה מההכרה ברמה"ג: "המדיניות לא השתנתה"

עודכן לאחרונה: 25.6.2021 / 18:21

משרד החוץ האמריקני פרסם ציוץ בטוויטר בו הוא דחה פרסומים אודות כוונתו של ממשל ביידן לבטל את ההכרה האמריקנית ברמה. "המדיניות האמריקאית בנוגע לגולן לא השתנתה, והדיווחים המנוגדים לכך שקריים"

משרד החוץ בארצות הברית דחה היום (שישי) דיווחים אודות נסיגה מההכרה האמריקנית בריבונות ישראל על רמת הגולן. בציוץ שפורסם מהחשבון הרשמי של המשרד בטוויטר נכתב כי "המדיניות האמריקאית בנוגע לגולן לא השתנתה, והדיווחים המנוגדים לכך שקריים".

הדיווח המוטעה אודות כוונת ממשל ביידן הופיע באתר השמרני הוושינגטון פרי ביקון ולפיו ביידן צפוי לבטל את החלטת קודמו בתפקיד דונלד טראמפ להכיר בגולן כשטח ישראלי.

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן בירושלים, 25 במאי 2021. רויטרס
הסתייג בעבר. בלינקן/רויטרס

הודעת משרד החוץ מגיעה כמה חודשים אחרי התבטאות של שר החוץ, אנתוני בלינקן, בה הוא אמר כי הוא מסתייג מההכרה של מדינתו בגולן. "כעניין מעשי, לשליטה בגולן במצב הנוכחי יש חשיבות אמיתית לביטחון ישראל. עם זאת, שאלות משפטיות על הזכות לשטח הן משהו אחר, וצריך לבחון אותן לאורך זמן אם המצב ישתנה בסוריה", הבהיר בלינקן בריאיון שהעניק לרשת CNN.

במרץ 2019 הצהיר הנשיא הקודם טראמפ כי "לאחר 52 שנים הגיע הזמן שארצות הברית תכיר באופן מלא בריבונות הישראלית ברמת הגולן, דבר חשוב מבחינה אסטרטגית וביטחונית לישראל וליציבות האזורית. ארבעה ימים לאחר מכן, בטקס סמלי בבית הלבן במעמד ראש ממשלת ישראל לשעבר בנימין נתניהו, חתם טראמפ על הצהרה נשיאותית שמכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully