וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"12 קומות הפכו לאחת": לפחות 99 נעדרים בקריסת הבניין במיאמי

אדם אחד נהרג בתקרית קריסת בית המגורים בעיירה סרפסייד. בין הנעדרים גם 18 אנשי קהילת חב"ד, ולפי הערכות - מספר הנעדרים היהודים גבוה עוד יותר. ביידן אישר שליחת סיוע פדרלי אחרי שמושל פלורידה הכריז מצב חירום. לפיד: "אירוע קשה ומורכב"

בווידאו: תיעוד קריסת בית המגורים בעיירה סרפסייד, מיאמי/מערכת וואלה!

לפחות 99 בני אדם עדיין נעדרים באירוע קריסת הבניין, בו נהרג אדם אחד מוקדם יותר היום (חמישי) במיאמי, זאת בעוד 53 אנשים כבר אותרו. מבין הנעדרים, 18 לכל הפחות הם אנשי קהילת חב"ד, והמספר הכללי של היהודים כנראה גדול יותר. מוקד חירום לסיוע לעובד הוקם בשיתוף פעולה עם רשויות ההצלה והאכיפה המקומיות, בו מופעל בין היתר קו מידע לבני משפחה.

ניסיונות איתור וחילוץ הלכודים נמשכים, והתקבלו דיווחים על נקישות אפשריות שנשמעו מתוך ההריסות. פעולות מתבצעות מתחת לקרקע על ידי כוחות חילוץ, וכ-60 כבאים מנסים לחדור אל מתחת להריסות דרך חניון תת קרקעי.

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, הכריז הלילה על מצב חירום, זאת בכדי לסייע למשפחות שהושפעו כתוצאה מקריסת הבניין. צו החירום יאפשר להפנות את כל המשאבים הנדרשים לאזור כולל גורמי אכיפת חוק וגורמי חירום נוספים. בתגובה להכרזה, הבית הלבן הודיע כי הנשיא ג'ו ביידן אישר שליחת סיוע פדרלי למדינה.

עדיין לא ברור מה גרם למבנה בן 40 שנה לקרוס בתוך שניות, אך גורמים מקומיים אמרו כי לאחרונה נעשו עבודת לבניית גג ותיקונים אחרים.

קריסת בניין באזור מיאמי, ארצות הברית, 24 ביוני 2021. רויטרס
"נותרו בלי כלום". הבניין שקרס במיאמי, היום/רויטרס
קריסת בניין באזור מיאמי, ארצות הברית, 24 ביוני 2021. AP
99 נעדרים ולפחות הרוג אחד. קריסת הבניין במיאמי/AP

ראש עיריית מיאמי-דייד, דניאלה לווינה קאבה, אמרה לכתבים כי ייתכן שחלק מהנעדרים לא היו במבנה בעת קריסתו. לדבריה, 102 איש נוספים שמקום הימצאם לא היה ידוע בתחילה אותרו והם "בטוחים". היא אמרה כי מהנדסים פועלים במקום כדי לייצב את שרידי המבנה.

גורם בכבאות אמר מוקדם יותר כי 35 איש פונו מהחלק שנותר על תלו, וכי צוותי החילוץ משתמשים ברחפנים ובכלבים. אחד משני האנשים שחולצו מההריסות היה ללא רוח חיים.

שמות הנעדרים היהודים פורסמו ברחבי הרשת, יחד עם בקשה לקריאת פרקי תהילים לשלומם. גורם מקומי סיפר שהבניין בעיירה סרפסייד, שמצפון למיאמי ביץ', הממוקם סמוך למרכז חב"ד, נבנה על ידי יזם יהודי מקנדה. להערכתו, כ-90% מבעלי הדירות בבניין הם יהודים, חברי הקהילה של בית הכנסת הגדול של באל הארבור הסמוך, הנחשב המרכז היהודי הגדול במיאמי, ובו הוקם מוקד החירום.

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד דיבר הערב עם מאור אלבז-סטרינסקי, הקונסול הכללי במיאמי, והתעדכן איתו במצב הפעולות בשטח עקב קריסת הבניין בעיר. בנוסף לכך, לפיד שוחח עם ראש הקהילה היהודית במיאמי ג'ייקוב סולומון, וביקש לחזק את הקהילה היהודית. השר הנחה את הנהלת משרד החוץ להעמיד לרשות הקונסוליה במיאמי את כל הנדרש לסיוע.

"אנשי משרד החוץ במיאמי ובארץ עושים ככל יכולתם על מנת לסייע לכוחות בשטח, לפצועים ולמשפחות" לפיד מסר, "זה אירוע קשה ומורכב ויקח זמן לטפל בו, אנחנו עומדים לרשותם בכל סיוע שיזדקקו לו".

אלבז-סטרינסקי נמצא בשטח עם צוות הקונסוליה מאז שעות הבוקר. הוא שוחח עם מושל פלורידה וסגנית המושל, ראשת מחוז מיאמי וראשי הערים באזור המתעניינים ומסייעים. "אנחנו מהבוקר מרכזים מאמצים, עסקנו ברכישת כל מיני דברים שהניצולים שרוכזו למרכז הקהילתי צריכים, כי הם נותרו בלי כלום. קנינו בגדים, נעליים, שמיכות ונערכים ממש כעת לרכישת תרופות לאנשים עם בעיות רפואיות. אני פה וכל צוות הקונסוליה יישאר פה במשמרות".

קריסת בניין באזור מיאמי, ארצות הברית, 24 ביוני 2021. רויטרס
תמונת הנפגעים עדיין לא לגמרי ברורה. קריסת הבניין במיאמי/רויטרס
מיאמי: עשרות נעדרים ולפחות הרוג אחד בקריסת בניין
24.6.21. רויטרס
"כאן מתארים זאת כקריסת ערימת פנקייקים". זירת האירוע במיאמי, היום/רויטרס
קריסת בניין באזור מיאמי, ארצות הברית, 24 ביוני 2021. AP
לפי הערכות, כ-90% מבעלי הדירות בבניין הם יהודים. נפגעי הקריסה, הערב/AP

הקונסול אמר לוואלה! כי תמונת הנפגעים עדיין לא לגמרי ברורה. על פי הערכתו כ-20 מהנעדרים עלולים להתברר כיהודים, כי כאמור מדובר בשכונה יהודית מאוד. בין הנעדרים, בתו של ראש הקהילה היהודית של פורטו ריקו, חבר שלה וקרובי משפחה נוספים שישנו אותה עת בכמה דירות במבנה. אלבז-סטרינסקי עוד אמר כי חלק מהניצולים הזדהו בפניו כאמריקנים-ישראלים.

הוא סיפר כי עבודת הרשויות הסדורה החלה בהצלת חיים בתחילה, פינוי אנשים גם מבניינים סמוכים וטרקטורים שסייעו בפינוי ההריסות. בבניין שהתמוטט היו 136 דירות, מתוכן כ-75 נהרסו לחלוטין. "כאן מתארים זאת כקריסת ערימת פנקייקים. קומה קרסה על קומה ומחצה את הקומה שמתחתיה. 12 קומות הפכו לקומה אחת".

בוודאו: תיעוד הבניין שקרס בשכונה יהודית במיאמי/צילום: רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים
קריסת בניין באזור מיאמי, ארצות הברית, 24 ביוני 2021. AP
18 מן הנעדרים שייכים לקהילת חב"ד. הריסות הבניין שקרס/AP

"זה מאוד מצער ומאד מפחיד, אנשים התעוררו לאסון הזה באמצע השינה", אומר לוואלה! מנחם חירותי, אחד משליחי חב"ד במיאמי ששמע על האירוע במהלך הלילה ועוקב בדריכות אחר העדכונים. "זה בניין של 13-12 קומות שברובו יהודים. התקווה שלנו היא שרבות מהדירות היו ריקות, כיוון שרבים מהם באים מניו יורק לפלורידה רק לנופש בחורף ואולי בכלל לא כאן ושמספר הנעדרים לא יעלה. אני מתפלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully