וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים נקראים להישאר בבתים: גל חום "היסטורי" בצפון-מערב ארה"ב

24.6.2021 / 11:06

שירות החיזוי הלאומי הזהיר מפני תנאי החום שישררו בסוף השבוע בקליפורניה, אורגון ומדינת וושינגטון. אלו עלולים לגרום להפסקות חשמל ושריפות, וההמלצה היא לא לצאת מהבית בשעות הצהריים. ההתחממות הגלובלית מגדילה את תדירות אירועי מזג האוויר החריגים

חלקים יבשים באגם אורוויל, קליפורניה, 16 ביוני 2021. רויטרס
האזור סובל מבצורת קשה. אגם שהתייבש בקליפורניה/רויטרס

החוף הצפון-מערבי של ארצות הברית עומד בפני גל חום היסטורי בימים הקרובים, שעשוי להוביל לשבירת שיאי טמפרטורה, לקריסת מערכות חשמל ולסכנה עבור תושבים מאוכלוסיות מוחלשות. שירות החיזוי הלאומי הזהיר כי גל החום הולך ומתרכז בצפון-מערב ארצות הברית ובקנדה, בדומה לתנאי השרב הקיצוניים שהורגשו בקליפורניה ובמדינות דרום-מערב ארצות הברית בשבוע שעבר.

"זאת תהיה ההתחלה של מה שעלול להיות גל חום היסטורי בנורת'-ווסט בסוף השבוע", הזהירו בשירות, שפרסם התראות עבור חלקים מקליפורניה, אורגון ומדינת וושינגטון. הטמפרטורות עשויות להגיע לעשר עד 20 יותר מהממוצע.

מומחים אומרים כי לא ניתן לקשור ישירות בין אירועי מזג האוויר החריגים שפקדו את ארצות הברית השנה לשינויי האקלים. ואולם, המטאורולוג אריק שונינג, משירות החיזוי הלאומי, אמר כי תופעות חריגות עשויות להיות נפוצות יותר בשל ההתחממות הגלובלית.

במסגרת ההתראות מפני גל החום, השירות הזהיר כי גל החום עלול להיות מסוכן. הוא ייעץ לתושבים באזור להישאר בבתיהם במהלך החלקים החמים ביותר ביום ולדאוג לילדים, למבוגרים ולבעלי חיים. שימוש מוגבר במזגנים עשוי להוביל גם להפסקות חשמל כמו אלו שאירעו בכמה מדינות בשבוע שעבר.

שירות מזג האוויר מדגיש כי התנאים הקיצוניים מגדילים את הסכנה לפריצת שריפות יער גדולות. בשנה שעברה, עלו בלהבות 17 אלף קמ"ר בקליפורניה ומאות בתים נהרסו במהלך עונת הדליקות הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully