וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מעריכים: אפגניסטן עשויה ליפול לידי טליבאן בתוך חצי שנה מהנסיגה

דוח מודיעין מעודכן, המתבסס על ההתקדמות המהירה של הארגון הקיצוני בשטח, אינו מבשר טובות לממשל בקאבול לאחר תום הנסיגה האמריקנית שתושלם עד 11 בספטמבר. רבים מהכוחות נכנעים ללא תנאי, וטליבאן צר על ערים מרכזיות. ביידן ייפגש מחר בבית הלבן עם נשיא אפגניסטן

בווידאו: כוחות אפגניים נכנעים ללוחמי טליבאן/טוויטר

המודיעין האמריקני מעריך כי ממשלת אפגניסטן עלולה ליפול בידי טליבאן בתוך חצי שנה אחרי תום הנסיגה מהמדינה - כך דווח אתמול (רביעי) בוול סטריט ג'ורנל, על בסיס ההערכה העגומה שגובשה בשבוע שעבר והציגה תמונה קודרת בהרבה מהערכות קודמות, אחרי שלוחמי טליבאן רשמו הישגים משמעותיים בשבוע החולף.

ההערכה גובשה אחרי שצבא ארצות הברית אמר כי 50% מהנסיגה מאפגניסטן הושלמה, בהמשך לתאריך היעד שהציב הנשיא ג'ו ביידן לעזיבת כל הכוחות עד 11 בספטמבר. ביידן אמור להיפגש מחר עם נשיא אפגניסטן אשרף גאני בבית הלבן כדי לדון במצב.

כוחות הממשל האפגני מנהלים קרבות עזים עם טליבאן בעיר האסטרטגית קונדוז שבצפון המדינה, אחרי שהארגון הקיצוני השתלט השבוע על מעבר הגבול המרכזי עם טג'יקיסטן. משמר הגבול של טג'יקיסטן מסר כי 134 חיילים אפגנים ששירתו במעבר קיבלו מקלט, בעוד שמאה אחרים נהרגו או נפלו בשבי טליבאן. לחימה עזה מתחוללת גם בפאתי העיר מאזר-י-שריף, העיר הרביעית בגודלה במדינה.

חמושים במפגן תמיכה בכוחות הביטחון של אפגניסטן בפאתי קאבול, 23 ביוני 2021. רויטרס
נערכים לקרב על הבירה. חמושים התומכים בכוחות האפגניים, אתמול/רויטרס

בשבוע החולף, הכוחות האפגניים נכנעו בכמה מוקדים, לעתים ללא קרב, בתום משא ומתן בתיווך גורמים מקומיים ומנהיגי שבטים. טליבאן, בתמורה, זוכה לכלי נשק וציוד צבאי אמריקני, כולל ארטילריה ומכונות ירייה וג'יפים.

על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, בשל ההתפתחויות במהירות בשדה הקרב, קהילת המודיעין בארצות הברית שנמכה את התחזית שלפיה הממשלה בקאבול תוכל לשרוד במשך שנתיים אחרי הנסיגה, ועתה היא מקצה לה בין חצי שנה לשנה

מארק מילי, יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, המעיט בקצב התקדמות טליבאן בשטח. במהלך שימוע שנערך בקונגרס, הוא אמר אתמול כי "יש 81 מרכזים מחוזיים שנמצאים כרגע, לדעתנו, בשליטת הטליבאן. זה מתוך 419 מרכזי מחוז".

לדבריו, "אין בירה מחוזית אחת שנמצאת בשליטת טליבאן, ויש 34 כאלה. זה נכון שלוחמי טליבאן צולפים וכובשים מוצבים והם השתלטו על כמה מרכזי מחוזות. 60% מתוכם נקלחו בשנה שעברה, והאחרים פחות או יורת בחודשיים האחרונים". עם זאת, הוא הדגיש כי הצבא עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully