וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנים אחרי: טקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון השנייה

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 12:08

הטקס השנתי לזכרם של הנופלים מתקיים בהכל הזיכרון המממלכתי בבית העלמין הצבאי שבהר הרצל. ריבלין נאם בטקס: "המערכה הביאה 15 שנים של שקט, לא ניתן לאיראן לשלוח את גרורתיה לכאן". גנץ: "במלחמה הושגה הרתעה יותר מכל זמן אחר, מוכנים לפעולה נרחבת גם היום"

טקס האזכרה השנתי לזכרם של חללי מלחמת לבנון השנייה מתקיים היום (חמישי) בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. הטקס, שנערך בהכל הזיכרון הממלכתי, מתקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר הביטחון בני גנץ.

בפתח הטקס הנשיא ריבלין נשא נאום, בו אמר כי ישראל תפעל בכל כוחה כדי למנוע התעצמותה של איראן בלבנון. "34 ימים נמשכה המערכה שהביאה שקט לצפון, שנמשך 15 שנים, שקט חיוני, יקר מפז, שאתם שלימתם את מחירו. אנחנו מוקירים את השקט אבל כלל וכלל איננו שאננים. איננו מתמכרים לשקט מהצפון, אנחנו יודעים שהאיום עדיין חמור", אמר ריבלין.

"השבועות האחרונים הוכיחו לנו שוב כמה שקט הוא מונח יחסי ושביר. אנחנו ערים לניסיונותיו של חיזבאללה להמשך להתעצם בגיבוי ובתמיכה איראנית, ולהתחמש בנשק שמטרתו פגיעה בעורף הישראלי. אני אומר לנשיאים, ראשי ממשלות, שרי ביטחון ורמט"כלים וראשי מדינות מכל העולם - מדינת ישראל לא תאפשר את המשך ההתעצמות האיראנית בלבנון. אנחנו רואים את איראן הולכת ומקצינה מיום ליום, לא ניתן לאיראן לשלוח את גרורתיה לכאן במזרח התיכון".

הנשיא ראובן ריבלין בטקס במלאות 15 שנים למלחמת לבנון השנייה, 24 ביוני 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ריבלין בטקס האזכרה, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

אחרי ריבלין עלה לנאום גנץ. שר הביטחון הדגיש את השקט וההרתעה "שהביאו לנו חללי מלחמת לבנון השנייה במותם - יותר מכל תקופה אחרת, מאז שהפכה לבנון לארץ הטרור". לדבריו, "לא הכול עבד כנדרש וכמצופה, אבל המסירות והרעות של הלוחמים, של המילואימניקים שנכנסו ולחמו בעוז, היא שהובילה להישגים צבאיים מרשימים ויצרה הרתעה ארוכת שנים, ומשוואה חדשה שנשמרת עד היום".

גנץ המשיך ואמר כי ישראל מעוניינת בשלום, אך אם תידרש להילחם תעשה זאת בכל עוצמתה. "במבצעים הבאים או חלילה המלחמות, כשנצטרך להגיע שוב לעומק האויב, הכוחות הללו, שמבוססים על סדיר ומילואים - יגיעו מיד ובעוצמה, ויהיו חלק מרכזי בלחימה. נפעיל אותם רק אם הדבר יידרש", אמר גנץ.

"החללים הביאו לישראל שקט והרתעה יותר מכל תקופה אחרת"

"לא בקלות דעת, אך בידיעה שיכולת ההכרעה של צבא היבשה, שרירה, קיימת ומוכנה למשימות שניצבות לפתחנו. לכן, נקפיד גם על אימונים, ונקיים בהמשך כפי שקבע הרמטכ"ל את חודש המלחמה, שנדחה עקב מבצע שומר החומות. אנו מייחלים כמובן לשלום ולרגיעה, אך מוכנים להפעיל את מלוא היכולות אם נידרש לכך בכל זירה ובהן הזירה הלבנונית", הוסיף.

עוד אמר שר הביטחון כי "הניסיונות לחבל בשקט בגבולותינו לא נעלמים מעיננו, ואנחנו פוקחים עיניים, פועלים בשגרה, ומוכנים לפעולה נרחבת גם בחירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully