וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 ימים מעל הרף: 138 אובחנו מאתמול בקורונה; בנימינה הפכה לאדומה

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 10:30

אחרי שבכירי משרד הבריאות הכריזו על ממוצע יומי של מאה חולים כמדרגה להשבת מגבלת המסיכות, מספר המאומתים טיפס במעט גם היום. עם 125 מאובחנים, בנימינה דורגה אדומה ו-1,107 מתושביה נמצאים בבידוד

138 בני אדם אובחנו ביממה החולפת כמאומתים בקורונה - כך עדכן היום (חמישי) משרד הבריאות. בכך, ישראל מתקרבת לחזרת חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים, לאחר החלטת הממשלה לפיה תקנה זו תוחזר בכפוף לממוצע שבועי של מאה מאובחנים בקורונה ביום

כמו כן, באחד ממוקדי ההתפצות, בנימינה, 125 בני אדם מאומתים ולפי שעה היא מוגדרת כעת כעיר אדומה. 1,107 איש נמצאים בבידוד במועצה.

לאור מצב התחלואה, הממשלה החליטה אמש על קידום שורת צעדים בהם מבצע לאומי לחיסון בני 12 ומעלה, בדגש על מאמץ הסברתי; חידוש הפעילות של מערך קטיעת שרשראות הדבקה; החזרת חובת המסיכות בחללים סגורים אם ייחצה ממוצע המאה נדבקים ביום למשך שבוע.

ראש המועצה איתי ויסברג נבדק לקורונה, 22 ביוני, 2021. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
ראש המועצה איתי ויסברג נבדק לקורונה, השבוע/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

בנוסף, כחלק מהצעדים למגר את ההתפרצות המחודשת, ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד סיכמו כי הרשויות המקומיות יפתחו מחדש באופן מיידי את מערכי החקירות האפידמיולוגיות, לצד סיוע במאמצי האכיפה ברמה העירונית. בנט ושקד סיכנו את הדברים עם יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס.

בווידאו: 139 אובחנו מאתמול בקורונה, בנימינה הפכה לאדומה/צילום: שלומי גבאי

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס אמש לנתוני התחלואה ואמר כי עדיין לא ניתן לומר שישראל נמצאת בשליטה על התפרצות הקורונה המחודשת. בהצהרה משותפת עם בכירי משרד הבריאות ציין אש כי יש עדויות שהחיסון עמיד מהזן ההודי, אך הזהיר מהתפרצות התחלואה המחודשת. "עליית התחלואה תלויה באזרחים", אמר.

ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס, אמרה כי בחודש האחרון אומתו 891 מקרים: מתוכם 15% ילדים בני 11-0, 30% בני 12 עד 15 ו-55% מעל גיל 16. לדברי פרייס - כמחצית מאותם נדבקים היו מחוסנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully